Компаниите за играчки преминаха през доста трудни години. Непрекъснато нарастващият апетит на децата за нови технологии - смартфони, лаптопи, конзоли за игри, остави традиционните играчки в миналото. Това принуди производителите на играчки да се адаптират към променящия се пазар.
Изминалата година се оказа наистина трудна за много търговци в САЩ, след като небезизвестната компания Toys R Us фалира през септември 2017 година и продаде всичките си магазини.
Има светлина в тунела
Това доказа една от трите най-големи компании за играчки в света, Мattel. Тя отчете изненадваща печалба за четвъртото тримесечие, която до голяма степен се дължи на най-разпознаваемия ѝ бранд - куклата Barbie, пише Quartz.
Брутните продажби на куклата достигнаха $392 милиона долара, което е с 12% повече от миналата година за същия период. За цялата година сумата възлиза на над $1 милиард, отбелязвайки ръст от 14% спрямо 2017 година.
Освен успеха на Barbie, продажбите на другия бранд на компанията, Hot Wheels, достигнаха $834 милиона за година, което е с 7% повече от 2017 година.
Тези печалби не можаха да компенсират загубите от другите марки на компанията, като American Girl и Thomas & Friends.
Нетните приходи на Mattel за тримесечието са спаднали от $1,6 милиарда за 2017 година на $1,5 милиарда за 2018 година, което надмина прогнозите на анализаторите.
От компанията изглежда забавят успеха на Barbie. Изпълнителният директор Йон Крейз е съобщил, че ще отбележат 60-ата годишнина на популярната кукла през 2019 г. с продуктови изяви и събития. Mattel възнамерява да пусне и филм за Barbie с участието на номинираната за "Оскар" Марго Роби.