Баварската марка затвърди лидерската си позиция при луксозните автомобили, отново отчитайки най-високи продажби в сравнение с конкурентите си от голямата германска тройка – Мерцедес и Ауди.
Германската компания BMW Group записа пета поредна рекордна година, след като през 2015 г. отчете реализацията на 2 247 485 автомобила BMW, MINI и Rolls-Royce или с 6.1% повече в сравнение с 2014-а. Макар че, през последния месец на миналата година, търсенето се e понижило с 0.8% до 213 537 броя, информира auto-press.net.
Пета рекордна година, с 1 905 234 продажби (+5.2%) отчита и основната марка на групата - BMW, като на силен потребителски интерес се радват новите предложения на баварците, а именно втората серия, както и четвъртата серия (+27.4%), семейството X с основни “виновници” X5 (+14.1% до 168 143) и X6 (над 50% ръст до 46 305 бр.).
BMW i отчита 69.5% ръст в продажбите си през изминалата година, като общият резултат е на ниво от 29 513 ед, с 24 057 представителя на модела i3.
На невиждан в историята на марката се радва MINI с ръст в продажбите от 12% до 338 466 автомобила. 127 194 от тях са били представители на тривратото MINI, а 94 788 на версията му с пет врати. Новият Clubman увеличава актива на легендарната марка с 8003 единици.
През 2015-та, Rolls-Royce записва втората си най-добра продажбена година с 3785 единици и понижение спрямо 2014-та от 6.8%.
При мотоциклетното подразделение на BMW Group - BMW Motorrad, годишният резултат също е рекорден - 136 963 единици, или с 10.9% повече в сравнение с предходната година.