Баварската марка затвърди лидерската си позиция при луксозните автомобили, отново отчитайки най-високи продажби в сравнение с конкурентите си от голямата германска тройка – Мерцедес и Ауди.

Германската компания BMW Group записа пета поредна рекордна година, след като през 2015 г. отчете реализацията на 2 247 485 автомобила BMW, MINI и Rolls-Royce или с 6.1% повече в сравнение с 2014-а. Макар че, през последния месец на миналата година, търсенето се e понижило с 0.8% до 213 537 броя, информира auto-press.net. 

Пета рекордна година, с 1 905 234 продажби (+5.2%) отчита и основната марка на групата - BMW, като на силен потребителски интерес се радват новите предложения на баварците, а именно втората серия, както и четвъртата серия (+27.4%), семейството X с основни “виновници” X5 (+14.1% до 168 143) и X6 (над 50% ръст до 46 305 бр.).

Mercedes измести Audi от второто място по продажби на луксозни автомобили  

Mercedes измести Audi от второто място по продажби на луксозни автомобили  

Номер едно остава BMW

BMW i отчита 69.5% ръст в продажбите си през изминалата година, като общият резултат е на ниво от 29 513 ед, с 24 057 представителя на модела i3. 

На невиждан в историята на марката се радва MINI с ръст в продажбите от 12% до 338 466 автомобила. 127 194 от тях са били представители на тривратото MINI, а 94 788 на версията му с пет врати. Новият Clubman увеличава актива на легендарната марка с 8003 единици. 

През 2015-та, Rolls-Royce записва втората си най-добра продажбена година с 3785 единици и понижение спрямо 2014-та от 6.8%. 

При мотоциклетното подразделение на BMW Group - BMW Motorrad, годишният резултат също е рекорден - 136 963 единици, или с 10.9% повече в сравнение с предходната година.