Силните продажби в Китай помогнаха Mercedes-Benz да измести в края на милата година Audi в глобалните продажби на луксозните автомобили, като Mercedes се нареди на престижното второ място след обичайния No.1 BMW.

Днес се очаква  BMW да представи официални данни за продажбите си през 2015 година.

Продажбите на марката Mercedes нараснаха с 13% до 1 871 511 автомобила, в сравнение със скок от 3,6%  в сравнение с 1 803 250 единици, продадени през миналата година от дъщерното дружество на Volkswagen Group - Audi, сочат обявените резулатати, пише Auto Motor und Sport.

И двата автомобилни гиганта публикуват рекордни продажби за 2015 г., но Mercedes отбелязва по-силен растеж в Китай, най-големия автомобилен пазар в света, чиито нови доставки скочиха с 33% до 373 459 автомобила.

Daimler се възползва от повишаването на търсенето на своята нова C-класа, чиито продажби нараснаха с 40% до 443 909 автомобила през миналата година.

Стартът на новата E-класа, която дебютира днес  на Автосалона в Детройт,  ще даде нов импулс на продажбите, смятат от компанията.

За разлика от Mercedes,  продажбите на  Audi в Китай паднаха с 1,4% през миналата година до 570 889 коли. Водещото подразделение на Volkswagen представи нова по-лека версия на A4 и с по-нисък разход на гориво, която през миналата година осигури една пета от световното производство на Audi.

През последните месеци Audi и компанията-майка Volkswagen бяха въвлечени в скандала с манипулираните двигатели.

В официално изявление на Audi се казва, че компанията очаква тласък на продажбите благодарение на новите модели  А4 и Q7, които вече са на пазара. "С продажби от 1,8 милиона единици надминахме целта, определена в стратегията ни за 2015 г., при план от 1,5 милиона коли продадохме с 300 000 броя повече", каза изпълнителният директор на Audi Рупeрт Щадлер.

През 2014 г. BMW продаде 1,81 милиона автомобила, а Audi тогава зае второто място с 1,74 милиона нови регистрации. Mercedes отиде на трета позиция с 1,65 милиона луксозни коли, продадени през тази година. BMW държи короната по продажби сред премиум марките от 2005 г. насам.