Tesla притежава близо 80% дял от американския пазар на електромобили. Това обаче не гарантира короната на компанията в сектора - според Credit Suisse през следващата година "уникалната позиция" на автомобилния производител със своя Model 3 ще се изправи пред сериозно предизвикателство от Ford.
Анализаторът на Credit Suisse Дан Леви посочва пред CNBC, че на пазара навлизат много играчи, а бизнесът все още не е видял електромобил, който да бъде истинска конкурентна заплаха за Model 3 на Tesla, особено в САЩ. Засега Tesla има ясна преднина пред останалите.
Подобни твърдения са често срещани след критичните анализатори от Wall Street. Credit Suisse обаче са последователни в скептицизма си срещу технологичната компания. Рейтингът на швейцарската инвестиционна банка за Tesla е подценяван, след като фирмата започна да покрива акциите си през юни, когато цената беше 200 долара. Това е повече от 40% под затварянето на акциите в сряда при 346,11 долара за акция.
"Въпреки това, докато Tesla продължава да се бори с производството и обслужването си, рискува да не капитализира създалата се възможност", коментира Леви. Според него гигантът в сектора скоро ще се изправи пред ново предизвикателство - очакваната скоро на пазара линия Ford Mustang Mach-E. Изцяло електрическо SUV, вдъхновено от Mustang.
Пускането на Mustang Mach-E бележи първия истински момент в засиления процес на електрификация на Ford и свидетелства за увеличаването на усилията на по-старите американски производители да бъдат фактор в бизнеса с електромобили, изтъква още анализаторът.
Mach-E ще бъде наличен в САЩ, Канада и Европа следващата есен. Credit Suisse изчислява, че Mach-E ще има цена в "луксозния диапазон" между 40 000 и 50 000 долара. Очаква се обхватът на превозното средство да бъде около 300 мили, или 480 километра.
По думите на Леви новият електромобил на Ford ще предостави по-убедителна алтернатива в ценовия диапазон на Model 3 от останалите конкуренти, особено откъм капацитет на производителност.
Преди дни Fоrd пpeдcтaви и изцялo eлeĸтpичecĸия Мuѕtаng c нaд 900 ĸoнcĸи cили. Цeлтa на компанията oбaчe нe e дa влизa в пpoдaжбa, a дa ce измepи интepecът ĸъм виcoĸoeфeĸтивния eлeĸтpoмoбил.