Когато Дейв Лонг стартира Orangetheory през 2010 г. с двамата си бизнес партньори, Елън Латъм и Джеръм Керн, една от първите му мисли била: "Как ще приложим тази концепция към франчайзи?".
"Тъй като продуктът имаше отзвук сред толкова много клиенти още на ранен етап, имахме увереността, може би дори прекомерна увереност, че ако успеем да разберем оперативния модел, ще имаме наистина голям шанс за успех във франчайзинга", казва Лонг.
И тримата основатели искали да създадат нещо специално за бъдещите собственици на франчайз - нещо, с което те могат да се гордеят.
"Приехме го много лично", казва Лонг. "Някой се регистрираше и влагаше пари, време и живот зад марката, така че наистина искахме да дадем приоритет на техния успех."
Сега, 13 години по-късно, Лонг разсъждава пред Entrepreneur върху някои от ключовите фактори, които са помогнали на него и неговите партньори да издигнат Orangetheory до марка за милиарди долари. От използването на данни и създаването на култура на оптимизация и сътрудничество до изграждането на силен екип и насърчаване на общността, ето какво споделя Лонг:
Комуникация
Според Лонг на първо място успехът на марката се дължи на управлението на бизнеса, а следващ етап на неговото оптимизиране.
"Мисля, че се справихме наистина добре в създаването на тази култура на оптимизация и сътрудничество. С други думи, създадохме условия за много повече комуникация. Дори в първите дни имахме Slack канали, телефонни обаждания и лични срещи, така че обратната връзка непрекъснато течеше. Прекарахме много време в наблюдение, разговори и обобщаване на основните области на подобрение", казва той.
Ще има много идеи, но какво е наистина полезно за бизнеса? Какво може да се мащабира?
"Мисля, че ако сте франчайзополучател, трябва да бъдете спокойни да споделяте мнението си, особено ако сте част от по-ранна марка".
Изградете силен екип
"Инвестирахме 13 години в намирането на най-добрите треньори в света, осигурявайки им наистина страхотно място и след това продължихме да ги развиваме, за да бъдат все по-добри и по-добри".
Според него фитнесът е един от най-трудните продукти за ръководене и достигане до наистина добро ниво.
"Тъй като имаме тази основа, това ни позволява да правим иновации и да предоставяме разнообразие с марката. Начинът, по който тренировката се променя всеки ден, но не се отклонява от науката за нея - все още получавате резултати, въпреки че не правите абсолютно същото".
Поддържайте общността - клиенти и треньори
Всяко студио има своя собствена общност, където членовете се подкрепят и треньорите подкрепят членовете. Най-голямото предизвикателство за хората, превръщащи упражненията в начин на живот е да запазят навика си.
Така че, ако ще пътуват и спрат да тренират, е възможно те да спрат да тренират напълно. Това всъщност е една от най-големите причини хората да се откажат от рутинните си упражнения, а целта на Orangetheory е да помогне на хората да останат последователни.
"Когато мисля за Orangetheory или други фирми за услуги, мисля, че общността е наистина важна за всички ни и особено важна за нашата компания".
Orangetheory Fitness е франчайз на американско бутиково фитнес студио. Първото студио е създадено във Форт Лодърдейл, Флорида през 2010 г. Към 2023 г. Orangetheory Fitness има над 1500 студиа в 50 американски щата и 24 държави. От основаването си през 2010 г. веригата се разширява, надхвърляйки 1 милиард долара продажби в цялата система през 2018 г. Към 2020 г. веригата има над един милион членове.