Disney+ спасява Disney. Стрийминг услугата навърши една година в четвъртък, а компанията прекара рождения ден така, както го прави и през последните няколко месеца в света на Covid-19: разчитайки на услугата в иначе ужасяващ момент от историята ѝ, пише The Wall Street Journal.

В четвъртък Disney отчете загуба за второ поредно тримесечие, след като мерките срещу вируса продължават да нанасят щети по основните ѝ бизнеси като увеселителни паркове и дистрибуция на филми.

Но животът в карантина ускори промяната в начина, по който Disney се описва пред Уолстрийт. Заради затворените кина и спряната дейност по телевизионна продукция, стрийминг усилията на Disney се превърнаха във фокус - и обещание - на компания, иначе белязана от съкращения и безпрецедентни загуби. И в четвъртък стрийминг бизнесът се доказа.

Потребителите на Disney+ достигат 73,7 млн. към 3 октомври, при 60 млн. през август.

Анализатори и инвеститори приеха, че Disney е изправена пред няколко много тежки тримесечия преди да заработи на пълни обороти отново. Но Disney+ попадна под светлината на прожекторите и помогна на акциите на компанията да преживеят по-леко тримесечните отчети - нещо, което щеше да е невъзможно година по-рано. Когато Disney отчете почти $5 млрд. загуба през второто тримесечие, това бе първата загуба от 2001 г. насам.

И все пак трите месеца до края на октомври лишават Disney от ключови летни седмици на туризъм и посещение на кина. Оперативният доход на подразделението пада с 61%. Бизнесът с увеселителните паркове страда още повече: според компанията щетите от Covid-19 възлизат на $2,4 млрд.

Благодарение на Disney+ обаче акциите на компанията продължават да растат. Те поскъпват и заради надеждите за ваксина: след новината от Pfizer и BioNTech те достигнаха нивата си от февруари. След публикуване на отчете те добавиха 5,8% в отговор на по-високия от очаквания брой потребители на стрийминг услугата и по-малката загуба.

В същото време ESPN+, стрийминг услуга, насочена към спортните фенове, регистрира 10,3 млн. потребители, а Hulu - 3,6 млн. За да ги развие, Disney заяви, че няма да изплати планирания за януари 2021 дивидент, а ще реинвестира средствата.

Общо, приходите на Disney възлизат на $65,3 млрд., 6% спад спрямо миналата година. Загубата за цялата фискална година е $2,8 млрд.

Как Disney сложи край на 85-годишния бранд 20th Century Fox?

Как Disney сложи край на 85-годишния бранд 20th Century Fox?

Миналата година Disney приключи сделка 71.3 млрд. долара за закупуване на по-голямата част от медийните активи на Rupert Murdoch Fox