Nvidia (NASDAQ: NVDA) несъмнено поведе първата фаза на бума на изкуствения интелект (AI). Цената на акциите й скочи с 245% през последната година, като бизнесите настояваха да купуват нейните графични процесори (GPU), чипове, които се превърнаха в синоним на AI. Но анализаторите от Goldman Sachs виждат Amazon (NASDAQ: AMZN) като лидер във втората и четвъртата фаза на AI, а Cloudflare (NYSE: NET) като лидер в третата фаза.
Четирите фази са описани подробно по-долу. Инвеститорите не трябва да ги възприемат като отделни събития, а по-скоро като континуум, където нова фаза може да започне много преди предишната да е приключила. С други думи, и четирите периода ще се припокриват до известна степен.
- Фаза 1: Полупроводниковите компании ще генерират приходи от чипове, предназначени да поддържат работни натоварвания на AI.
- Фаза 2: Облачните бизнеси ще произвеждат приходи чрез предоставяне на достъп до AI инфраструктура.
- Фаза 3: Облачните компании ще генерират приходи чрез включване на AI в софтуер и услуги.
- Фаза 4: Много различни видове организации ще използват AI вътрешно за подобряване на оперативната ефективност.
Екипът от анализатори на Goldman направи разумен избор. Amazon е най-големият доставчик на облачни услуги в света и компанията вече използва AI, за да направи своя логистичен бизнес по-ефективен. По същия начин Cloudflare има значителна възможност да монетизира AI чрез своята платформа за разработчици Workers, дотолкова, че ръководството вярва, че може да бъде лидер в изводите за AI.
Източник: GettyImages
1. Amazon.com
Amazon е най-известен със своята империя за електронна търговия. Компанията управлява най-посещавания онлайн пазар в света и затвърди лидерската си позиция, като инвестира сериозно в логистични възможности. Тази стратегия не само позволява на Amazon да контролира разходите, но също така позволява на компанията да подкрепя продавачите с услуги за изпълнение и да радва купувачите с навременна доставка.
Междувременно Amazon използва господството си в онлайн търговията на дребно, за да създаде процъфтяващ рекламен бизнес. Всъщност Amazon се превърна в третата по големина компания за рекламни технологии в света и анализаторът на Wedbush Securities Скот Девит смята, че тя "е в добра позиция да продължи да поема дял от глобалните разходи за дигитална реклама за многогодишен период".
И накрая, Amazon Web Services (AWS) е най-доброто куче в облачната инфраструктура и платформените услуги и постигна силно присъствие в няколко подкатегории на пазара на облачни изчисления. Най-вече консултантската компания Gartner наскоро призна AWS за лидер в услугите за разработчици на изкуствен интелект (AI).
Amazon изглеждаше силен през четвъртото тримесечие. Приходите се увеличиха с 14% до 170 милиарда долара поради инерцията в електронната търговия и рекламата, както и последователното ускоряване на приходите от облачни изчисления. Междувременно нетният доход по GAAP достигна $1,00 на акция с намалена стойност, в сравнение с $0,03 на акция с намалена стойност през предходната година, което показва, че усилията за контрол на разходите се отплащат.
В бъдеще AI трябва да бъде попътен вятър за Amazon, както по отношение на подобряване на ефективността, така и на увеличаване на приходите. Например, компанията използва машинно обучение, за да оптимизира инвентара и маршрутите за доставка. Това трябва да подкрепи непрекъснатото разширяване на маржа, особено във връзка с новата стратегия за регионално изпълнение, която намали разходите за доставка на единица през 2023 г. за първи път от 2018 г., според главния изпълнителен директор Анди Джаси.
Междувременно Amazon наскоро представи Bedrock, облачна услуга за изграждане на генеративни AI приложения. Компанията също така обяви Amazon Q, генеративен AI бизнес асистент. И двата продукта създават нови възможности за монетизация, които трябва да помогнат на Amazon да се възползва от нарастващото търсене на AI. Всъщност Джаси вярва, че инвестициите в AI ще "доведат десетки милиарди долари приходи за Amazon през следващите няколко години".
В бъдеще анализаторите на Wall Street очакват Amazon да увеличи приходите си с 11% годишно през следващите пет години. Тази оценка прави текущата му оценка от 3,2 пъти продажбите да изглежда разумна, въпреки че е лека премия спрямо тригодишната средна стойност от 2,9 пъти продажбите.
2. Cloudflare
Cloudflare предоставя услуги за приложения, мрежи и сигурност, които подобряват производителността на корпоративната инфраструктура и софтуер в обществени облаци и частни центрове за данни. Освен това компанията предлага изчислителни услуги и услуги за съхранение чрез своята платформа за разработчици Workers, която помага на бизнеса да изгражда и внедрява приложения, и е специално фокусирана върху активирането на изкуствен интелект.
Източник: iStock
Миналата година главният изпълнителен директор Матю Принс каза: "Според нашите оценки Cloudflare е най-често използваният доставчик на облачни услуги сред водещи стартиращи AI компании." Той също така заяви, че компанията е "в уникална позиция да се превърне в лидер в изводите с изкуствен интелект". Принс имаше предвид Workers AI, наскоро пусната услуга, която позволява на бизнеса да изпълнява AI приложения на Nvidia GPU, инсталирани в мрежата.
Cloudflare управлява най-бързата облачна мрежа на пазара, а Forrester Research наскоро призна компанията за лидер в платформите за периферна разработка. Тези качества наистина биха могли да помогнат на Cloudflare да се превърне в основен играч на пазара за извеждане на AI, въпреки силната конкуренция от Amazon и Microsoft.
Cloudflare отчете силни финансови резултати за четвъртото тримесечие. Броят на клиентите му се покачи със 17%, а средният съществуващ клиент е похарчил с 15% повече през последната година. На свой ред приходите се увеличиха с 32% до 362 милиона долара през четвъртото тримесечие, а нетният доход, който не е съобразен с GAAP, се удвои до 53 милиона долара. Инвеститорите имат основателна причина да смятат, че инерцията ще продължи
В бъдеще Grand View Research вярва, че пазарът на крайни компютри ще расте с 37% годишно до 2030 г., а Cloudflare е готов да се възползва от тази възможност предвид силната си позиция в периферните платформи за разработка. Но International Data Corp. също така класира Cloudflare като лидер в мрежовия достъп с нулево доверие и този пазар се прогнозира да се разширява със 17% годишно до 2030 г.
Като цяло Cloudflare има добри шансове за 20% годишен ръст на приходите до края на десетилетието и тази оценка може да е консервативна в зависимост от това колко добре компанията монетизира AI. Така или иначе, настоящата му оценка от 23,7 пъти продажбите е поносима. За да бъде ясно, този мултипликатор не е евтин, така че акциите почти сигурно ще бъдат променливи.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на акции на финансовите пазари.