Най-големият онлайн търговец на дребно в света Amazon.com Inc. през четвъртото тримесечие отчете увеличение на оперативната печалба почти пет пъти, което далеч надхвърли прогнозите.
Оперативната печалба е нараснала до 13,2 милиарда долара от 2,7 милиарда долара за периода октомври - декември 2022 г., се казва в прессъобщение на компанията.
Нетната печалба е нараснала 38 пъти до 10,6 милиарда долара, или до 1 долар на акция, от 278 милиона долара, или 0,03 цента на акция, през същия период година по-рано, когато Amazon записа големи отписвания на стойността на своите инвестиции в автомобилния производител Rivian и други времеви разходи.
Тримесечните приходи на компанията са се увеличили с 14% и са достигнали 170 милиарда долара спрямо 149,2 милиарда долара през предходната година.
Анализаторите, анкетирани от FactSet, оценява средно оперативните печалби на $10,4 млрд. и приходите на $166 млрд. Самата компания в края на октомври прогнозира приходи в диапазона $160-167 милиарда.
Онлайн бизнесът за търговия на дребно на Amazon в Северна Америка отчете оперативна печалба от 6,5 милиарда долара през четвъртото тримесечие спрямо загуба от 0,2 милиарда долара година по-рано, като приходите се увеличиха с 13% до 105,5 милиарда долара.
Оперативната загуба от операции в чужбина намалява до 0,4 милиарда долара от 2,2 милиарда долара, а приходите се увеличават със 17% до 40,2 милиарда долара.
Оперативната печалба на облачната услуга Amazon Web Services (AWS) нарасна до $7,2 млрд. от $5,2 милиарда. Приходите се увеличиха с 13% до $24,2 млрд., което съвпадна с консенсусната прогноза.
Рекламният бизнес увеличи приходите си с 27% до $14,7 млрд., докато експертите очакваха $14,2 милиарда.
Amazon прогнозира приходи през първото тримесечие в диапазона $138-143,5 млрд. и оперативна печалба - $8-12 милиарда. Анализаторите оценяват тези цифри средно на $142 млрд. и $9 млрд., съответно.
Борсовите котировки на онлайн търговеца на дребно се повишиха със 7,1% при допълнителната търговия в четвъртък след публикуването на данните за печалбите. Пазарната стойност на компанията през последните три месеца се е увеличила с почти 15% , до $1,6 трилиона.