Facebook Inc. отчете стабилизация на рекламните приходи през последните седмици. Заедно със силния отчет за първите три месеца на 2020 г., това повиши акциите на технологичния гигант с 10 процента, пише The Wall Street Journal. Резултатите на компанията следват тенденцията Силициевата долина да показва устойчивост срещу кризата, поне засега.

Facebook изглежда в особено изгодна позиция да печели от милиардите потребители, заключени вкъщи за по-голямата част от пролетта. От своя страна рекламодателите се завръщат към платформата след рязък спад на продажбите през март. Съобщението бе изненадващо.

Намаленото търсене през първите три месеца на 2020 г обаче носи 16 процента спад на средната цена на рекламите. Компанията обаче се възползва от ръста на рекламите за игри и електронна търговия.

Facebook забави темпа на наемане на нови служители за бизнес ориентирани позиции, но главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг очаква компанията да наеме "поне" 10 хил. души, които да помогнат за разработката и поддръжката на продуктите на компанията.

Общо, Facebook отчита $17,7 млрд. приходи за периода, при $15,1 млрд. миналата година. Печалбата възлиза на $4,9 млрд., или $1,71 за акция. Тя е по-висока от миналогодишната, но тогава компанията трябваше да задели $5 млрд. заради дело с FTC. Маржът е 33%, като Зукърбърг прогнозира, че в краткосрочен план той може да намалее.

Facebook отчита 1,73 млрд. активни потребители на дневна база, ръст от 11 процента спрямо миналата година.