Най-големият производител на алкохолни напитки отчете ръст на годишната си печалба, благодарение на по-добрите си резултати на всичките си пазари, както и популярността на скоча "White Walker", вдъхновен от култовия сериал "Game of Thrones".
Diageo, производител на Johnnie Walker и Smirnof, отчита повишение на оперативната печалба с 10 процента до $5 милиарда за фискалната година, приключила на 30 юни. Приходите от продажби растат с 5,8 процента до $16,099 милиарда, благодарение на силен ръст в Китай, Индия и Северна Америка.
Силните продажби помогнаха на Diageo да отчете печалба от £1,3 на акция при очаквани £1,28. Резултатът се дължи на подобрен ценови микс и по-строг контрол върху разходите. След публикуване на отчета обаче акциите поевтиняха с 1,8 процента, след като компанията реши да върне на акционерите $5,6 милиарда през следващите две финансови години - сума, която е по-ниска от очакванията на анализаторите.
През последните години Diageo се опитва да преструктурира дейността си, за да подобри своята производителност и да опрости портфолиото си, като в същото време придобива нови, модерни марки алкохол, с които да привлече по-млади клиенти. Основната цел е съсредоточаване върху бизнеса със скоч и операциите в Съединените американски щати и Индия.
Скочът представлява 25% от нетните продажби на Diageo. Продажбите на уискито са нараснали с 6% при растеж във всички региони, с изключение на Европа. Според компанията увеличението се дължи на продажбите на Johnnie Walker, подпомаган от пускането на вдъхновената от сериала на HBO серия "White Walker", която е довела нови потребители на фирмата.
Не всичко за компанията обаче е розово. Тя е изправена пред опасност от мита, наложени от президента на САЩ Доналд Тръмп. В Шотландия, където се произвежда уискито, компанията трябва да се справи с провалените разговори за повишения на възнагражденията с двата най-големи профсъюза. Спорът заплашва временно спиране на производството на уиски.