Някои големи производители на бира във Великобритания започнаха да намаляват алкохолния градус на своите напитки, преди повишаването на акциза през август - за да намалят данъчните си разходи за акциз,съобщава в-к The Times.

По данни на изданието, отчитайки факта, че размерът на акциза зависи пряко от алкохолния градус на съответната напитка, производителите на бири, като - Foster's, Spitfire, Old Speckled Hen и Bishops Finger, започнаха да продават пиво с по-нисък градус.

Изданието дава следния пример: при алкохолен градус от 4,5%, акцизът за всяка 0,5-литрова бутилка Spitfire е £0,43 ($0,55), докато при 4,2% алкохолен градус, акцизът е £0,4 ($0,51). В тази връзка други големи пивовари, включително - Heineken, Amstel, John Smith's и Newcastle Brown Ale, не изключват, че също може да намалят алкохолния градус на своите напитки.

Според изчисления на университета в Шефилд, ако всяка от посочените пивоварни намали алкохолния градус на своите напитки само с 0,3%, това ще им спести общо около £250 милиона ($320 милиона) от данъци.

Пивоварната Green King, която произвежда Old Speckled Hen, направо заяви, че намаляването на алкохолния градус на напитките се дължи на необходимостта от намаляване на разходите, на фона на високата инфлация във Великобритания.

А Shepherd Neame, която продава бира под марките Spitfire и Bishops Finger, даде различно обяснение: "Потребителите все повече избират напитки с по-ниско съдържание на алкохол, като част от здравословния начин на живот."

Heineken инвестира €16 милиона в Сърбия

Heineken инвестира €16 милиона в Сърбия

Разширеното производство ще е в Нови Сад