Google обяви най-голямото ребрандиране на своите рекламни услуги, оставяйки в миналото DoubleClick и AdWords, предава Reuters. От дъщерната на Alphabet Inc. компания подчертаха, че таксите няма да бъдат променяни, а услугите няма да бъдат сляти.

Услугите AdSense и AdMob, насочени към по-малките интернет страници и към разработчиците на мобилните приложения, съответно, остават.

Основният инструмент за покупка на реклами обаче вече ще носи името Google Ads. Той дава достъп до рекламни позиции в Google Search, YouTube, Google Play и над три милиона партньора.

Снимка 364982

Източник: Google

Google и Facebook държат 84% от световната дигитална реклама

Google и Facebook държат 84% от световната дигитална реклама

Тя вече надминава разходите за телевизионна реклама в редица страни

Интерфейсът на Google Ads ще бъде опростен, а изгледът на рекламите и определянето на мястото им на дадена страница вече ще бъдат подпомогнати от автоматизирано програмно обезпечение. Промяната влиза в сила на 24 юли т.г.

По-високият клас софтуер за рекламодателите ще бъде наречен Google Marketing Platform. Google Ads Manager пък ще бъде запазен инструмент само за големите компании в бранша.

AdWords стартира през 2000 г., предлагайки поставянето на текстови реклами в услугата за търсене. През 2008 г. Google придоби DoubleClick.

Увеличаващите се през последните години притеснения за личните данни и монопола на Google накара критиците да се обърнат към антимонополните регулатори да разделят рекламния бизнес на Google.

Трите ребрандирани услуги ще бъдат насочени към различни потребителски групи, а клиентите ще продължат да имат възможността да интегрират инструменти от трети страни с услугите.

Австралия ще проверява задушават ли Google и Facebook медиите

Австралия ще проверява задушават ли Google и Facebook медиите

Расте притеснението за бъдещето на журналистиката и заради ръста на фалшивите новини