Испанската футболна лига, чиито клубове доминират в най-престижните европейски турнири, тръгва на поход към глобално влияние и богатство извън терена, пише Bloomberg.

Ла Лига се опитва да се рекламира в чужбина, като открива маркетингови офиси в Далечния изток и назначава бивш изпълнителен директор на Netflix за новия си шеф на комуникациите.

"Ювентус" изкара половината сума за трансфера на Роналдо за 24 часа от продажба на тениски

"Ювентус" изкара половината сума за трансфера на Роналдо за 24 часа от продажба на тениски

Само 15% от приходите обаче ще отидат за клуба

След като загуби 2 от най-големите си звезди в последните 2 сезона - първо Неймар пое към Франция, а сега Кристиано Роналдо към Италия - президентът Хавиер Тебас обмисля да премести някои от мачовете в други държави, следвайки примера на НФЛ и НБА, които играят в Лондон. Най-вероятната дестинация е САЩ.

"Бихме искали да го направим веднъж или два пъти на сезон. Убеден съм, че през следващите няколко сезона ще играем извън Испания. Не е лесно, защото имаме фенове в Испания, но се надявам, че ще можем да го направим през следващата година или две", обясни Тебас в интервю за Bloomberg.

Отборите от Висшата лига на Англия никога не са били толкова печеливши

Отборите от Висшата лига на Англия никога не са били толкова печеливши

Дори най-зле представящите се в топ дивизията печелят огромни суми

Въпреки надмощието на своите топ клубове - испанските отбори спечелиха Шампионската лига и Лига Европа в 9 от 10 случая през последните 5 години - страната свири втора цигулка след английската Висша лига, когато става дума за генериране на пари. Приходите от телевизионни права са 1.5 млрд. евро, над 2 пъти по-малко от тези, които печели Премиършип, според последния годишен доклад на Deloitte.

Но приходите на испанския футбол постепенно наваксват изоставането. Когато Тебас дойде начело през 2013 г., правата за излъчване бяха договорени от отделни клубове, като най-големите получаваха най-много. Сега телевизионните сделки се сключват директно от лигата. Испанското първенство изпревари германската Бундеслига като второто най-печелившо след Висшата лига.

Испанската Ла Лига изпреварва останалите големи първенства, но все още изостава от Висшата лига на Англия

Испанската Ла Лига изпреварва останалите големи първенства, но все още изостава от Висшата лига на Англия

При последното наддаване през юни телекомуникационният оператор Telefonica надцака основния си конкурент Mediapro за лъвския пай от правата за излъчване, като плати 2.9 млрд. евро за 3 сезона. В същото време цената за излъчването на английската Висша лига падна при последното наддаване. "Попълваме празнината", заяви Тебас.

Сега е време да се надгражда върху бързия растеж в продажбите на права в световен мащаб, който според Тебас е нараснал 4 пъти до 800 млн. евро в сравнение с 2013 г.

Amazon иска да излъчва Висшата лига на Англия

Amazon иска да излъчва най-скъпото и богато футболно първенство

Компанията ще се конкурира със Sky и BT

Следващата фаза е Ла Лила да се превърне в по-голяма развлекателна марка с лоялна фенска маса, която предпочита да гледа футбол, вместо предаванията на Netflix. Това ще помогне на испанския футбол да бъде по-малко уязвим от играчите, които се насочват към други първенства.

33-годишният Роналдо напусна Реал Мадрид и избра Ювентус, въпреки че дългогодишният му съперник за позицията на най-голямата звезда в Ла Лига Лионел Меси остава в Барселона.

Акциите на "Ювентус" скочиха драстично заради слуха за покупката на Кристияно Роналдо

Потенциалният нов клуб на Кристиано Роналдо печели от него, преди още да е подписал

Футболистът се очаква да донесе значителни приходи

"Би било безотговорно, ако не се подготвяхме за момента, когато един играч вече не е в лигата. Ние сме за забавление. Нашата конкуренция са не само другите футболни лиги, другите спортове, като състезания по мотоциклетизъм и неща като Netflix. Нашият най-голям конкурент е дистанционното, защото хората могат да сменят каналите", обясни шефът на испанския футбол.

Той също може да срещне предизвикателствата в инициативата си да премести някои от мачовете в чужбина. Неговият колега от Висшата лига - Ричард Скъдамор не успя да се справи с тази задача.

Манчестър Юнайтед отново е най-печелившият футболен клуб в света

Манчестър Юнайтед отново е най-печелившият футболен клуб в света

"Червените дяволи" изпреварват Реал Мадрид и Барселона

Скъдамор предложи подобна идея преди 10 години, но оттегли плана след острата реакция на английските фенове. Европейските клубове играят приятелски турнири преди сезона в САЩ и Азия.

Междувременно, около 400 служители на Ла Лига работят върху брандинга, социалните медии и рекламната стратегия в офиси по целия свят, включително в Южна Африка, Сингапур и Китай.

"Има много начини да растем, освен да играем в чужбина, като например как управляваме марката La Liga и как работим с големите бази данни. Светът е толкова голям, че има много възможности за нас", каза Тебас.