2017 година се оказа повече от ужасна за туризма в Северна Корея. Компаниите, успели да се наложат на пазара като малкото, предлагащи пътувания до изолираната азиатска държава, понесоха голям удар през последните 12 месеца покрай обтегнатите отношения между Пхенян и Вашингтон.
"Бизнесът се сви с поне 50% от юни насам", казва Николас Бонер, който е един от основателите на най-голямата туристическа фирма с пътувания до Северна Корея.
"Странното е, че все още има изненадващо много хора, които са въодушевени от това, което се случва там", посочва шефът на Karyo Group, която оперира на пазара там през последните 25 години.
От 2013 година около 4000 хора от Северна Америка и Европа са пътували до там. Най-голям брой обаче са китайските туристи, които през последните месеци също намаляват.
До голяма степен спадът на пътуванията е причинен от забраната на властите в САЩ американски граждани да влизат в азиатската страна след смъртта на 22-годишния студент, който почина 17 месеца, след като беше задържан в Пхенян.
Допреди това американците бяха около една пета от западните туристи, посещаващи Северна Корея.
Въпреки това Бонер признава, че ситуацията не е накарала британските граждани да се откажат от туризма там, като те, заедно с германци, австралийци и канадци са най-честите клиенти на компанията му.
"Ходенето там е безопасно, ако се спазват наложените правила", твърди експертът.