10% намаление на заплатите и "замразяването" им за 2 години са сред мерките, които висшият мениджмънт на германския автомобилен гигант Volkswagen обсъжда в опит да спести 4 млрд. евро, пише в. Handelsblatt, цитиран от "Ройтерс".
По-късно през деня профсъюзният лидер Даниела Кавало заяви пред служители на компанията, че плановете на ръководството са даже по-радикални - и включават затварянето на 3 завода.
"Ръководството се отнася абсолютно сериозно към всичко това. Това е планът на най-голямата германска индустриална група да започне разпродажба в родната си страна Германия", добави тя, без да уточнява кои заводи ще бъдат засегнати или колко от около 300 000-те служители на Volkswagen Group в Германия могат да бъдат съкратени.
Компанията, която има огромно значение за икономиката на страната и на ЕС, преживява един от най-трудните си периоди през последните десетилетия. Изключително скъпият преход към портфолио с доминиращи електрически модели за момента не показва твърде добри пазарни резултати - а в същото време даже говоренето за високи мита не спира офанзивата на амбициозните китайски конкуренти.
Така VW за 5 години загуби една трета от пазарната си стойност - най-лошият резултат от всички европейски автомобилни производители. За последните 24 месеца негативното "постижение" е рекорд за целия световен пазар.
На фона на тази ситуация според източници на вестника висшият мениджмънт на групата обсъжда намаляване на премиите за най-добрите служители, намаляването на допълнителните бонуси за юбилеите на работещи в компаниите и, което ще е най-болезнено, затваряне на заводи в Германия.
За последното знаем още от септември, като очакването беше за два обекта - за производство на автомобили и за части, да бъдат обявени за морално остарели и работата в тях да бъде преустановена - с всички произтичащи от това последици като съкращения и релокации.
От думите на Кавало днес стана ясно, че 3 фабрики може да затворят врати. Това ще е събитие без аналог в историята на VW.
От началото на октомври текат преговори с представители на работниците, за да се стигне до ясно решение къде може да се правят икономии и как ще се преразпределя производственият микс. Междувременно има и обсъждания, специално посветени на заплатите. За момента никоя от страните не коментира как вървят те.
Синдикатът вече публично разкритикува ръководството за това, че не представя цялостен план за бъдещето на VW.