Безработицата в Щатите може да се превърне в по-голям риск за европейските автомобилни производители от промените в цените на колите в резултат на наложените 25% мита върху вноса им в страната. Това се твърди в доклад на Morningstar, цитиран от Market Watch.

Според експертите при всяко процентно изменение в индекса на потребителските цени при автомобилите и в нивото на безработицата търсенето на автомобили в Щатите варира между 116 хиляди и 928 хиляди броя годишно. Данните са събирани за годините след 1980-а.

По техните думи към момента може да се каже, че наложените от Вашингтон мита върху вноса на коли от Европейския съюз (ЕС) ща засегнат основно германските производители, които през миналата година са продали 1,35 милиона возила в Щатите.

От организацията Global Automakers, която представлява чуждестранните автомобилни компании в страната, предупредиха още през лятото, че цената на вносните автомобили, продаващи се за около 30 000 долара, ще се повиши с 6000 долара заради новите тарифи.

Анализаторите предупреждават обаче, че търсенето на най-големия потребителски пазар в света ще се свие допълнително през следващите две години.

"Ние допускаме, че американската икономика ще се "охлади", заради което намаляваме прогнозата си за продажбата на до около 14,9 милиона коли през 2020 година при очаквания за леко възстановяване през 2021 и 2022 година", посочва Ричард Хилгърт, който е старши анализатор в Morningstar.

Кои автомобилни производители ще са най-засегнати от търговската война?

Кои автомобилни производители ще са най-засегнати от търговската война?

И обяснението за това