Германският производител на електрически автомобили Next.e.Go стана жертва на все по-евтините и достъпни електромобили от Китай и на силната конкуренция в родна Германия. Малката компания от Аахен, която имаше планове да построи завод в българския град Ловеч, а след това и фабрика в Северна Македония, обяви несъстоятелност, съобщават германските медии.

Всъщност, това се случва за втори път след фалит на компанията от 2020 година, припомня WirtschaftsWoche, допълвайки, че ситуацията днес не изглежда никак оптимистична, макар да предстои "преструктуриране" под ръководството на временен синдик. От компанията посочват като причина за фалита "неблагоприятната пазарна среда". Какво е бъдещето за близо 320-те служители, все още не е ясно, пише местното издание Electrive.

Вместо завод за €143 милиона в Ловеч, германската Next.e.GO ще строи фабрика за електромобили в Северна Македония

Вместо завод за €143 милиона в Ловеч, германската Next.e.GO ще строи фабрика за електромобили в Северна Македония

Отказа ли се окончателно компанията от България?

Next.e.Go дебютира на борсата миналата година, но оттогава цената на акциите на дружеството непрекъснато пада.

Снимка 537896

Провалените планове в България и не само

Германската компания предвиждаше разрастване и създаване на няколко малки завода, в които да произвежда модела си Life - градски електромобил със 77 к.с. и малка 21-киловатчасова батерия, достатъчна за 125 км пробег, както и появилия се преди две години e.wave X. Фабриката в България трябваше да бъде изграден в Ловеч, в рамките на бившия завод "Балкан". Обявената гръмко инвестиция у нас трябваше да възлиза на €143 милиона.

От българския завод компанията трябваше да изкарва по 30 000 автомобила годишно. Трябваше да даде работа и на над 1000 души.

След известно време изпълнителният директор на стартъпа Али Везвай обяви пред Reuters, че компанията му пренасочва фокуса си към строителството на три нови микрозавода в Европа и САЩ. Той обясни, че e.GO се е насочила към евтиния сегмент, тъй като големите производители на автомобили до голяма степен преследват лидерството на Tesla, насочвайки се към премиум и луксозните пазари.

"Няма нужда да се опитваме да наливаме водата там. Ако погледнете градския сегмент, който обслужваме, именно той все още е недостатъчно обслужван", коментира Везвай.

От компанията обявиха, че започват подготовка на изграждане на фабрика в Северна Македония, което трябва да започне през 2024 година. Това обаче така и не се случи. Въпреки лошите новини и изпадането в несъстоятелност, производителят на електромобили, ще опита да спаси бизнеса си.

"Възнамеряваме да продължим текущите дискусии и преговори с инвеститори, за да намерим решения за продължаващото съществуване на компанията. Като се има предвид изключително иновативния продукт и концепцията им за производство, аз съм оптимист", коментира сегашната ситуация Клаус-Петер Крут, който е представител на адвокатска кантора AndresPartner и експерт по преструктуриране, занимаващ се със случая.

Според германското издание Aachener Zeitung, e.Go е намалила работното време на служителите си в началото на март. Освен това се твърди, че акциите на компанията на фондовия пазар в САЩ буквално се е сринала в рамките на шест месеца.

Next.e.Go отваря завода си в Ловеч в началото на 2024-а

Заводът за електромобили в Ловеч ще заработи в началото на 2024-а

Базата у нас ще бъде "близнак" на основната фабрика на компанията в Германия