Германският производител на малки градски електрически автомобили Next.e.GO, който трябваше да изгради завод в Ловеч до края на годината, ще строи фабрика в Северна Македония. Компанията пренасочва фокуса си към строителството на три нови микрозавода в Европа и САЩ, заяви изпълнителният директор на стартъпа Али Везвай, цитиран от Reuters.
Той обясни, че e.GO се е насочила към евтиния сегмент, тъй като големите производители на автомобили до голяма степен преследват лидерството на Tesla, насочвайки се към премиум и луксозните пазари.
"Няма нужда да се опитваме да наливаме водата там. Ако погледнете градския сегмент, който обслужваме, именно той все още е недостатъчно обслужван", подчертава Везвай.
На 20 октомври Next.e.GO се листна на борсата, като то идва няколко години след голямата вълна от SPAC сливания, при които стартиращите компании за електромобили набраха милиарди долари. Много от тях изпитват затруднения да произвеждат електрически коли в голям мащаб и финансирането пресъхва.
Компанията вече има един завод в Германия, а в момента подготвя старта на производството си в Северна Македония, което трябва да започне през 2024 година. Освен фабриката там, от стартъпа искат да построят още един завод в Европа, все още обаче не е ясно къде. Предстоят преговори за откриване и на фабрика в САЩ, където производителят на електромобили иска да се възползва от субсидиите, предоставени от американския Закон за намаляване на инфлацията.
А защо не България?
Екип на Money.bg опита да се свърже по телефона с представителите на германския стартъп и изпрати официално запитване до Next.e.GO с основния въпрос защо компанията се е отказала от производство в България и окончателно ли е това. Към момента на публикуване на статията редакцията ни не получи отговор.
Източник: iStock
Припомняме, че според очакванията, строителството на фабрика за електромобили в българския град Ловеч трябваше да започне още през март 2022 година, като предвидената инвестиция беше в размер на €143 милиона. Първите коли трябваше да излязат още в края на тази година или в началото на следващата. За жалост обаче процедурите по издаване на разрешителните се проточиха, сроковете се изместиха и към момента български завод няма.
Според инвестиционното споразумение България е поела ангажимент да предостави общо €34 милиона на Next.e.GO на три транша, при конкретно постигнати резултати. Първият от тях щеше да дойде след старта на производството. Такова обаче няма, няма и отпуснато финансиране.
Целта беше българският завод да има капацитет за производството за над 30 000 електромобила на година и в него да бъдат наети 1 000 души. У нас трябваше се прави моделът Mobile, който да струва €20 000. Компанията от Аахен беше избрала терена на завод "Балкан" в Ловеч, собственост на братята Кирил и Георги Домусчиеви.
Към днешна дата германската компания произвежда в завода си в Аахен малък четириместен електромобил, наречен e.Wave X, който се продава на цена от €24 990.
geosot
на 23.10.2023 в 14:17:41 #1Няма да се учудя, ако това е последната новина, която ще видим за тази компания.