На фона на растящия брой на новорегистрираните безработни в САЩ с почти почти 900 хил. души седмично, много бизнеси са застрашени от фалит, а продажбите на автомобили се сринаха, икономиката и автомобилният пазар все още са потиснати. Но един сектор от автоиндустрията не може да намери достатъчно служители.

Това са производителите на резервни части. Заради страховете от пандемията, при някои от тях загубата на работещи достигна 15% от персонала, затова те вече са принудени да прибягват до нестандартни мерки, за да привличат хора, предаде Reuters. Сред тях са бонуси за идване на работа на време и дори назначаване на учители на работното място.

VolaPlast изгражда завод за авточасти в Кюстендил

Германска семейна компания изгражда завод за авточасти в Кюстендил

Компанията ще наеме до 120 души

Кризата е толкова дълбока, че производителите дори не се оплакват от другите проблеми, пред които е изправена икономиката изобщо. "Човешките ресурси са най-критичният ни проблем в момента", каза главният изпълнителен директор на Mobex Global Джо Пъркинс. "Използваме почти 10 компании за назначаване на служители в различните си заводи, както и редица платформи за работа като ZipRecruiter, LinkedIn, Monster, местните вестници, билборди, църковни бюлетини и какво ли още не."

Подобно е положението и при Aludyne, които се занимават с производство на алуминиеви компоненти. Работата при тях не е намаляла, но главният ѝ изпълнителен директор Аднрес Уелър посочва, че иска да я увеличи. "Не сме затворили нищо все още, но бихме искали да сме в по-добра позиция по отношение на инвенториите", каза той.

Разбира се, заради ситуацията в сектора възнаграждението вече расте. През септември то достигна 28,21 долара на час спрямо 27,65 долара на час през юли. Извънредният труд също се покачва - от 3,8 часа седмично през януари до 4,3 часа седмично през август.

Китайски гигант в производството на авточасти отваря завод и 800 работни места в Сърбия

Китайски гигант в производството на авточасти отваря завод и 800 работни места в Сърбия

Компанията е сред най-големите доставчици на интериорно оборудване за автомобили

"Най-горещата тема сред служителите са заплатите", каза вицепрезидентът по човешките ресурси в Adecco Дан Спалоне. "Трябва да има възвращаемост от инвестицията на служителите, за да се върнат отново в работната сила."

"Тази възвращаемост на инвестициите трябва да е още по-голяма, тъй като правителството плащаше на безработните бонуси просто за да си стоят вкъщи през последните шест месеца", припомнят от Zero Hedge. "Безработицата в страната беше 7,9% през септември, докато при производството на трайни стоки тя е само 5,7%."