Печалбата на британската Burberry рязко се сви. Компанията обяви спад от 21 процента, който се дължи на слабото търсене на марката в Съединените щати. Това подчертава предизвикателствата и пред Марко Гобети, който ще заеме водещата позиция в компанията през юли, пише Independent.

Търговецът на луксозни стоки се опитва да освежи продуктовата си гама, за да стане по-ефективна, както и има амбиция да подобри производителността на своите магазини, които имат по-слаби продажби от конкурентите.

През последната година Burberry успя да се възползва от спада на британската валута след вота за Brexit, което подкрепи оперативните печалби с близо 130 милиона паунда.

За цялата година коригираната печалба преди данъци възлиза на 462 милиона паунда в съответствие с очакванията, но след отчитане на валутните въздействия печалбата пада с 21%.

Приходите за годината до края на март се свиват с 2 на сто до 2.8 милиарда паунда, съобщиха още от компанията.