Българският пивовар "Загорка", собственост на холандската Heineken International, увеличава печалбата си до 23,1 милиона лева през 2018 година спрямо 22,5 милиона лева година по-рано, пише SeeNews.

Приходите от продажби намаляват до 140,6 милиона лева през 2018 г. при 150,5 милиона лева година по-рано, сочат данните от отчета, публикуван в Търговския регистър. Продажбите по обем обаче растат с 0,2 процента до 1,495 милиона хектолитра.

Пазарът на бира в България през 2018 г. се е свил с 1 процент, казват от компанията, цитирайки данни на Nielsen. "Загорка" очаква той да остане без промяна през настоящата година.

Разходите за суровини на компанията растат до 60,3 милиона лева (при 58,7 милиона лева през 2017 г.), а за услуги - намаляват до 30,6 милиона лева от 40,5 милиона лева. Разходите за труд остават без промяна на нива от 15,5 милиона лева. Активите на компанията се увеличават до 104,1 милиона лева към края на 2018 г. спрямо 101 милиона лева година по-рано. Инвестициите на "Загорка" през миналата година са били 10,4 милиона лева.

"Загорка" влиза в битка за пазара на безалкохолни бири с два продукта

"Загорка" влиза в битка за пазара на безалкохолни бири с два продукта

Новото портфолио ще носи името Zero Zone