За последните четири години инвестициите на пивоварния бранш у нас в зелени решения надхвърлят 60 милиона лева. Еко вложенията включва както въвеждане на олекотени и рециклируеми материали за милионите бирените опаковки, така и инвестиции в производствено, логистично, енергийно и технологично оборудване с висок коефициент на пестене и оползотворяване на природни, енергийни и други ресурси, съобщават от Съюза на пивоварите в България.
"Важно е да се знае, че устойчивото развитие на бранша зависи от всеки етап в производството на бира - от веригата на доставките до дистрибуцията и консумацията на бира. Например разделното събиране на отпадъци може да доведе до понижаване на потреблението на енергия и суровини от 70 до 90% и същевременно намалява замърсяването на въздуха и водите", обясни Ивана Радомирова, изпълнителен директор на Съюза на пивоварите. Тя допълни, че през 2020 г. от пуснатите на пазара 7680 тона бирени пластмасови бутилки (PET) са рециклирани 44%. С тяхната преработка са спестени 24 500 киловатчаса енергия и 5100 т. въглеродни емисии.
На фона на тези данни е любопитно да се научи, че в световен мащаб 56% от рециклираните пластмасови опаковки намират пазар при производителите на килими и дрехи. Нужни са 5 пластмасови бутилки за направата на един кв. м полиестерен килим, една фланелка с размер XXL или за пълнежа на едно яке за ски. Полиестерните влакна от 2 пластмасови бутилки пък са достатъчни за изработването на една бейзболна шапка.