Продажбите на автомобили в Китай падат за 14-и път през последните 15 месеца, предава The Wall Street Journal, цитирайки данни на China Passenger Car Association.

Доставките на седани, SUV, минивани и други падат с 9,9 процента спрямо година по-рано до 1,59 милиона, продължавайки исторически дългия спад.

Продължилото вече над година забавяне е най-дългото за последните три десетилетия и въздейства негативно на автомобилните производители в момент, в който те трябва да инвестират в електрическа и споделена мобилност.

За да стимулира търсенето, Китай въведе редица мерки, но те явно не дават резултат. Заради това печалбите на най-големите производители спадат. Най-големият китайски производител на SUV Great Wall Motor Co. отчете спад за първото полугодие от 59 процента. Най-големият производител на автомобили изобщо - SAIC Motor Corp. - намали прогнозата си за продажбите за годината и за първи път от 14 години прогнозира спад.

Geely Automobile Holdings, която притежава Volvo и дял в Daimler, заспива спад в продажбите от 19 процента през август.

Автопроизводителите в Индия искат намаляване на данъци, за да спасят продажбите си

Автопроизводителите в петата най-голяма икономика искат данъчни намаления, за да спасят продажбите си

През август се отчита нов спад от 30 процента