Глобалните продажби на швейцарският концерн Nestlé SA, една от най-големите компании за храни и напитки в света, са спаднали с 9,4% за първите девет месеца в сравнение със същия период на 2019 г. Приходите са намалели до 61,91 млрд. швейцарски франка (около 68 млрд. долара), органичният растеж на продажбите е 3,5% (ръст за сметка на собствен потенциал, умения, сили, капитал и др. фактори, бел.ред.), се казва в отчета на компанията.
Продажбите в Америка са спаднали с 9,5% до 24,99 млрд. франка (27,3 млрд. долара). Органичните продажбите са нараснали с 5,1%. В региона AOA (Океания, Азия и Африка на юг от Сахара) продажбите са намалели с 6,7% до 15,25 милиарда франка (16,7 милиарда долара).
Продажбите в региона EMENA (Европа, Близкия изток, Северна Африка) са били в размер на 14,95 милиарда франка (16,44 милиарда долара), което е намаление от 5% в годишно изражение. Органичният растеж е 2,9%.
"Nestlé остана стабилна в предизвикателна и нестабилна среда ... Силният органичен растеж беше подкрепен от продажбите в Северна и Южна Америка, в подразделенията Purina PetCare и Nestlé Health Scienceкакто и от растежа в нашия бизнес с кафе през третото тримесечие ... Ще продължим да разрастваме портфолиото си бързо и дисциплинирано", - коментира ръководителят на компанията Марк Шнайдер.
Основана през 1866 г., компанията Nestlé притежава над 400 фабрики в 83 държави по целия свят.