Производителят на потребителски стоки, сред които тези на брандовете Domestos, Dove и Rexona, завърши 2015 г. със значителен спад на печалбата си.

От европейския гигант Unilever посочват, че изминалата година е била „изпълнена с много предизвикателства”.

Данните на компанията показват, че печалбата преди облагането с данъци е с 8% надолу до 7,2 милиарда евро. От друга страна основните продажби са отчели ръст от 4,1 на сто.

Ръководството на Unilever обаче посочват, че очакват „трудни условия на пазара” и през новата година.

„Въпреки предизвикателството на забавения икономически растеж, геополитическата нестабилност и високата волатилност на валутите и на основните суровини, ние отново отчетохме растеж в рамките на пазарите, на които оперираме”, коментира изпълнителният директор на фирмата Пол Полман, цитиран от BBC.

Данните за миналата година показват нарастване на продажбите в развиващите се държави, които обхващат половината от търговията на Unilever. Те са се увеличили със 7,1 на сто в сравнение с 5,7 на сто за предходната година.