Нови опасения около бъдещето на най-големият пътнически самолет A380 се появиха, след като поредна поръчка за модела беше отказана.

Австралийските авиолинии Qantas обявиха в четвъртък, че са отменили дългогодишните си планове за закупуване на още осем самолета A380 на Airbus.

Моделът се оказа сериозно разочарование на европейския производител, защото реалните му продажби се оказаха едва една четвърт от прогнозираното от компанията при представянето му преди повече от десетилетие.

Слабото търсене повдигна въпроса през последните години колко дълго Airbus ще продължава да произвежда емблематичния A380, станал известен като Джъмбо Джет.

От Qantas посочват, че ще насочат фокуса си към по-малки и икономични пътнически самолети.

"За Qantas A380 е самолет на миналото, а не на бъдещето на компанията", посочва Елис Тейлър от специализираната в авиацията фирма FlightGlobal.

Според информация на компанията в момента Airbus има една 79 поръчки за модела. През последните няколко години редица авиокомпании се отказаха от A380, включително от Virgin Atlantic.

Emirates поръча 20 самолета A380 за $9 милиарда

Сделката, която спаси най-големия пътнически самолет

Гигантът ще се произвежда поне до 2029 г.

Неговото спасение може да се окаже голяма поръчка, която направи през миналата година дубайската Emirates. През миналата година авиокомпанията обяви, че ще поръча 20 самолета, които трябва да бъдат доставени до 2020 година, с опцията да плати за още 16 в бъдеще.

Преди време обаче излязоха твърдения, че Emirates ще търсят предоговаряне на сделката с цел да заменят A380 с по-малките и нови A350.