Южнокорейската компания Samsung Electronics Co Ltd си възвръща дял от пазара на смартфони в Индия с обновена серия, предлагаща специални функции – като режим за безопасност, насочен към мотоциклетистите. Това се случва в момент, в който американският ѝ конкурент Apple Inc подготвя нови действия за навлизане на най-бързоразвиващия се пазар в света.

Индия вече е вторият по големина пазар на смартфони в света

Тази страна изпревари САЩ и е вторият по големина пазар на смартфони в света

Потребителите в държавата достигат 220 милиона души

Дълго време бидейки лидер в по-внимателната към цените Индия, южнокорейският гигант губеше позиции за сметка на местни съперници като Micromax и Lava, както и китайски марки. Пазарният дял на Samsung в Индия обаче е нараснал до 30% към февруари тази година спрямо 28,6 на сто през четвъртото тримесечие на 2015 г. и 27,4% в последните три месеца на 2014 г., твърди фирмата за проучвания Counterpoint, цитирана от агенция Reuters.

За сравнение – американският технологичен концерн Apple е държала пазарен дял от едва 2% в Индия през четвъртото тримесечие на 2015 г.

Технологичният гигант Apple откри решението на проблемите си в Индия

Технологичният гигант Apple откри решението на проблемите си в Индия

Компанията планира да навлезе в един от най-бързо развиващите се пазари на смартфони

Samsung отдава силните си продажби на продуктите си от средния клас и особено новата линия телефони Galaxy J.

Наскоро производителят представи режима “S bike”, който е насочен към легионите от мотоциклетисти в Индия. Когато тази функция е активирана, тя известява човека, който се обажда, че притежателят на телефона кара в този момент и не може да отговори.

Други услуги за индийските купувачи включват модели с възможности за използване на по-малко данни или по-дълга издръжливост на телефона, когато не може да бъде зареден.

Маркетинговата агенция GfK сочи, че моделите J2, J5 и J7 съставляват близо 20% от мобилния пазар на Индия. Спестяването на разходите за производството на смартфони също дава възможност на Samsung да продава по-висококачествени телефони за по-малко пари.