Босът на шведската финтех платформа Klarna съкращава хиляди работни места и заменя работниците с изкуствен интелект (AI). Главният изпълнителен директор на гиганта Себастиан Семятковски разкри планове за почти наполовина намаляване на персонала, за да намали разходите и да повиши производителността, съобщава Business Plus.
Припомняме, че както Money.bg писа, още през февруари стана ясно, че AI вече е заменил 700 души в Klarna. Така обслужването на клиенти премина почти напълно в ръцете на чат бот.
В началото на годината от компанията се похвалиха, че AI асистентът, разработен с помощта на OpenAI, "върши работа, еквивалентна на тази на 700 агенти на пълно работно време". Това число е интересно, защото съвпада напълно с бройката хора, които Klarna освободи през 2022 г. заради несигурност, висока инфлация и риск от рецесия.
Източник: OpenAI
Съкращенията тогава предизвикаха скандал, след като изпълнителният директор Себастиан Сиемятковски публично сподели в LinkedIn таблица, в която фигурират имената на много от тези, които той и екипът му са сметнали за излишни.
На фона на масовите съкращения, които следват, от шведския стартъп за разплащания се подготвят да стартират дългоочаквано публично листване следващата година. Най-вероятно това ще бъде в Ню Йорк, но се обмисля и Европа.
Klarna е сред компаниите, които са едни от най-ранните, въвели AI, чрез чатботове за обработка на клиентски заявки - ход, който, рязко е намалил времето, необходимо за разрешаване на проблеми.
От компанията подчертават, че техният AI асистент може да изпълнява работата на 700 служители и е намалил средното време за разрешаване от 11 минути на само две.