Ще заменят ли машините живия човек - за експертите отговорът на този въпрос все още е неясен, но има една компания, в която вече са убедени, че пътят напред включва (все повече) изкуствен интелект. Това е шведската финтех платформа Klarna. Нейният чат бот поема две трети от запитванията на клиенти.

Преди дни от компанията се похвалиха, че AI асистентът, разработен с помощта на OpenAI, "върши работа, еквивалентна на тази на 700 агенти на пълно работно време". Числото е интересно, защото съвпада напълно с бройката хора, които Klarna освободи през 2022 г. заради несигурност, висока инфлация и риск от рецесия, припомня Fast Company.

Klarna изпревари Spotify и вече е най-скъпият европейски стартъп

Spotify вече не е най-скъпият европейски стартъп

Претендент от същата държава застана начело след набрана инвестиция от $639 милиона

Съкращенията тогава предизвикаха скандал, след като изпълнителният директор Себастиан Сиемятковски публично сподели в LinkedIn таблица, в която фигурират имената на много от тези, които той и екипът му са сметнали за излишни.

Има ли връзка между внедряването на бота и освобождаването на персонал? От Klarna отричат и обясняват, че са искали "да посочат по-дълготрайните последици от използването на AI технологии". Освен това все още имали договори с 4 или 5 големи аутсорс компании с общо 650 000 служители и се запазвала опцията за общуване с човек - ако даденият потребител поиска това.

Klarna превърна 75 свои служители в милионери

Европейският стартъп, който превърна 75 свои служители в милионери

Малка част от тях вече притежават и по над $10 милиона

Въпреки това, от Klarna са убедени, че ботът им, който използва технологията на ChatGPT, е достатъчно добър, за да поема не само базовия контакт с ползвателите, но и решаването на сложни казуси и спорове. Очакването на компанията е AI да повиши печалбата ѝ с 40 млн. долара през тази година и да ѝ помогне да постигне високи резултати преди борсовия си дебют.