Volkswagen се опитва да бъде в крак с новата действителност, в която купувачите все повече се насочват към покупки на електромобили. Главният изпълнителен директор VW Томас Шафър предупреди, че "вече не сме конкурентоспособни", след като обяви допълнителни съкращения на работни места в началото на седмицата.
VW планира съкращения на работни места, за да бъде в крак с лидерите при електромобилите. Най-големият производител на автомобили в Европа иска да намали разходите и да подобри възвръщаемостта, за да бъде в крак с компнии като Tesla.
Шафър предупреди, че високите разходи и ниската производителност водят до неконкурентоспособни продукти, които компанията предлага.
За да промени това, автомобилната компания въведе нова програма за намаляване на разходите през юни, с която трябва да спести 10 милиарда евро до 2026 г.
Изпълнителният директор на Volkswagen Group Оливър Блум има за цел да увеличи възвръщаемостта на VW до 6,5% през следващите три години. В момента изчисленията показват възвръщаемост от 3,6%.
Според Гунар Килиан от борда на човешките ресурси VW ще се възползва от "демографската крива", за да намали персонала, включително предлагайки ранно или частично пенсиониране.
Междувременно повечето спестявания няма да се дължат на съкращенията на работни места. Според Килиан VW ще очертае допълнителни мерки до края на годината.
Шафър предупреди за ситуацията още това лято, призовавайки за краткосрочно замразяване на разходите, за да се овладее харченето. Лидерът на компанията заяви, че "оставяме разходите да станат твърде високи след много години".
Поръчките за електромобили на марката VW намаляват в Европа, компанията вече намали производството в няколко завода в Германия.
По-рано този месец VW съкрати смяна и спря производството във фабриката в Цвикау, заради липсата на електрически двигатели.
По-високата инфлация и лихвените проценти, в допълнение към края на субсидиите за EV в Германия, поставиха VW в трудна ситуация.ю, коментира Elektrek. Компанията е под натиск от страна на лидерите на пазара на електромобили Tesla и BYD, заемайки пазарен дял на най-големите й пазари.
Въпреки че VW твърди, че търсенето на електромобили намалява, моделът Y на Tesla е на път да стане най-продаваният автомобил в Европа тази година.