Генералният директор на европейския авиационен концерн Airbus Фабрис Брежие заяви, че до 15 години лайнерите руско и китайско производство ще нарушат монопола на сегашните монополисти на световния пазар - Airbus-Boeing.
„След 15 години няма да има двуполюсен модел. Китай от 2008 г. насам се развива авиолайнера C919 среден клас, който се очаква да се превърне в пряк конкурент на A320 и Боинг 737. От своя страна Русия, , в същия сегмент се развива MS-21 ", - каза той в интервю за La Tribune.
Въпреки това, по мнението на Брежие, Airbus и Boeing ще продължата да заемат най-значителния дял от пазара. Защото, спроред него, самолетостроенето е „постоянна технологична и търговска битка, като присъединяването на нови играчи към нея е доста сложно и трудно”.
В началото на юни руската корпорация „Иркут” представи новия средномагистрален пасажерски самолет МС-21, разчетен за превоз на 163-210 пътници. Неговият първи полет е планиран за 2017 година
Китайската компания COMAC (Commercial Aircraft Corp. of China) работи над самолета C919, който може да извърши първия си полет още през тази година. Той е предвиден за 168 – 190 пасажерски места.