Служителите на Boeing се присмиват на федерални правила, обсъждат как да заблудят регулатора и се шегуват относно потенциални проблеми при 737 Max, докато самолетът е проектиран, става ясно от над 100 страници вътрешни съобщения, направени публични в четвъртък.
"Господ все още не ми е простил, че скрих това, което направих миналата година", казва един от служителите през 2018 г. във връзка с комуникация с Федералната авиационна администрация (ФАА), пише The New York Times.
Най-притеснителните съобщения включват разговори между пилоти и други служители относно софтуерни и други проблеми със симулаторите на Max. Именно два самолета от този модел паднаха в края на 2018 г. и в началото на 2019 г., като 346 души загубиха живота си, а компанията потъна в хаос.Служителите обсъждат случаи, в които компанията е прикрила тези проблеми от ФАА по време на сертификационния процес на симулаторите, използвани за разработката на Max.
"Би ли качил семейството си на самолет, обучен на симулатор Max? Аз не бих", казва един служител на свой колега в разговор от 2018 г., преди първата катастрофа. "Не", отговаря колегата.
В други разговори служители поставят под съмнение процеса по проектиране на Max и дори обиждат свои колеги. "Този самолет е проектиран от клоуни, които от своя страна са надзиравани от маймуни", пише един служител през 2017 г.
Документите е поредният тежък епизод за Boeing в криза, която струва на компанията милиарди долари. 737 Max не лети от почти 10 месеца и все още не е ясно кога ще бъде разрешено моделът да се завърне в небето, след като компанията и регулаторите продължават да откриват нови потенциални проблеми.
В новите документи, направени публични заради натиск от Конгреса, няма доказателства за нови проблеми, казаха и ФАА, и Boeing. Те обаче могат да усложнят комуникацията между регулатора и компанията.
От тях става ясно, че служителите на компанията многократно са обиждали представителите на ФАА. В разговор от 2015 г. служител се хвали, че е дал толкова сложна презентация на ФАА, че за представителите на агенцията, а и за самия него, е било като "куче да гледа телевизия".
borislav-chakarov
на 10.01.2020 в 08:59:46 #2До такива резултати води системата за обществени поръчки, която е корумпирана по същността си. Когато гледаш най-ниската цена, преди да си видял качеството. И когато купуваш от доставчик наложен отгоре. Така работи и автомобилната промишленост - затова и колите едва си изкарват гаранционния срок.
nsmilitia
на 10.01.2020 в 08:52:28 #1Закривай тази малоумни компания. Повечето американски големи корпорации са изгубили възможността си да произвеждат качествени продукти и е само въпрос на време света дружно да им бие шута. Това е проблема със свръхзадоволяването накрая просто пукясваш