След като през пролетта на миналата година два отделни инцидента със самолети Boeing 737 MAX доведоха до смъртта на 346 души, самолетът беше спрян от полет, а в последствие и от производство - поне през януари. Сега освен проблемите със софтуера, тежките проверки, на които е подложен, разкриха и нови недостатъци.
Най-значимият от тях е проблем с окабеляването, който потенциално може да доведе до късо съединение, посочват от Федералната авиационна администрация. "Открихме този проблем като част от задълбоченото изследване на самолета и работим с ФАА, за да извършим необходимите анализи", посочи говорителят на Boeing Гордън Джондроу, цитиран от Reuters. "Засега е рано да се каже дали това ще доведе до промени в дизайна на модела."
Разкритието показва, че две кабелни дървета са твърде близо едно до друго, което може да доведе до късо съединение и падане на самолета, ако пилотът не реагира адекватно на ситуацията. В момента от Boeing вече разработват варианти за разделянето на кабелите и извършват проучвания дали в реален полет те могат да доведат до проблем.
Това откритие може да се превърне в поредния фактор, който забавя връщането на Boeing в небето, тъй като от ФАА са категоризирали проблема като "катастрофален". При последното удължаване на срока, в който моделът трябваше да се върне в полет, той достигна до поне средата на февруари тази година. Сега обаче той може да бъде одобрен едва след началото на март, ако не и по-късно.
Проблемите със 737 MAX до момента струват на Boeing повече от 9 млрд. долара, а освен това водят и до забавяне на доставките. До края на тази седмица регулаторите от САЩ и Европа трябва да прегледат и корекциите на софтуера, които от компанията трябваше да представят преди края на миналата година.
ventsislav-stojkov
на 06.01.2020 в 15:58:10 #2Василев, какви "кабелни дървета", бре? Утре да не измислиш и тръбни листа, например? То бива да нямаш общс култура, ама чак пък толкова...
posredstven
на 06.01.2020 в 13:54:47 #1Добре че тази евтиния се провали преди да убие още хора. Известно е че съвременните корпорации не им дреме за хората. Друг път ще се замислят , когато трябва да плащат на индийски програмисти по 8 долара на час , за нещо което може да убие хора. Но други корпорации , които продуктът им не убива директно хора все още използват ниско платен труд с оглед на добрите си печалби. Хората отново нямат значение.