След като през пролетта на миналата година два отделни инцидента със самолети Boeing 737 MAX доведоха до смъртта на 346 души, самолетът беше спрян от полет, а в последствие и от производство - поне през януари. Сега освен проблемите със софтуера, тежките проверки, на които е подложен, разкриха и нови недостатъци.

Най-значимият от тях е проблем с окабеляването, който потенциално може да доведе до късо съединение, посочват от Федералната авиационна администрация. "Открихме този проблем като част от задълбоченото изследване на самолета и работим с ФАА, за да извършим необходимите анализи", посочи говорителят на Boeing Гордън Джондроу, цитиран от Reuters. "Засега е рано да се каже дали това ще доведе до промени в дизайна на модела."

Ryanair очаква да получи 737 MAX чак през есента

Ryanair очаква да получи 737 MAX чак през есента

Превозвачът ще предоговори условията чак след като всички поръчани самолети бъдат доставени

Разкритието показва, че две кабелни дървета са твърде близо едно до друго, което може да доведе до късо съединение и падане на самолета, ако пилотът не реагира адекватно на ситуацията. В момента от Boeing вече разработват варианти за разделянето на кабелите и извършват проучвания дали в реален полет те могат да доведат до проблем.

Това откритие може да се превърне в поредния фактор, който забавя връщането на Boeing в небето, тъй като от ФАА са категоризирали проблема като "катастрофален". При последното удължаване на срока, в който моделът трябваше да се върне в полет, той достигна до поне средата на февруари тази година. Сега обаче той може да бъде одобрен едва след началото на март, ако не и по-късно.

Проблемите със 737 MAX до момента струват на Boeing повече от 9 млрд. долара, а освен това водят и до забавяне на доставките. До края на тази седмица регулаторите от САЩ и Европа трябва да прегледат и корекциите на софтуера, които от компанията трябваше да представят преди края на миналата година.

Airbus: Спирането на Boeing 737 MAX може да има разрушителен ефект за цялата индустрия

Airbus: Спирането на Boeing 737 MAX може да има разрушителен ефект за цялата индустрия

Вторият по големина авиопроизводител се готви да завърши годината с брутни продажби