Компанията Stellantis отчете прогнозируема загуба в размер на $2,7 милиарда за първото полугодие, тъй като е изправена пред двойното предизвикателство - обновяване на продуктовата си гама в Европа и Съединените щати, като и справянето с въздействието на митата на президента Доналд Тръмп върху вноса на автомобили и авточасти, предава Reuters.

Днес от Stellantis заявиха, че са отчели 3,3 милиарда евро разходи преди данъци за първото полугодие, тъй като са отменили програми за превозни средства, включително проект за водородни горивни клетки, като същевременно са инвестирали повече в популярни хибридни автомобили в Европа и големи модели с бензинов двигател на американския пазар.

Снимка 695073

Източник: iStock

Резултатите на автомобилния производител са "лоши, но смятаме, че лошите цифри бяха очаквани", пише анализаторът на Jefferies Филип Ушоа в клиентска бележка.

Първи последствия от митата на Тръмп - автомобилният концерн Stellantis спира завода си в Канада

Първи последствия от митата на Тръмп - автомобилният концерн Stellantis спира завода си в Канада

Американската политика за митата "създава несигурност в цялата автомобилна индустрия", според синдикалист

По-рано този месец Stellantis представи хибриден Fiat 500 за 17 000 евро, на който автомобилният производител разчита, за да съживи затрудненото си производство в Италия.

Собственикът на обширно портфолио от марки, сред които Fiat, Peugeot, Chrysler и Jeep, обяви, че митата на Доналд Тръмп са му стрували 300 милиона евро досега, тъй като компанията е намалила доставките на автомобили и е съкратила част от производството.

Загубата на Stellantis, в сравнение с нетна печалба от 5,6 милиарда евро година по-рано, подчертава предизвикателствата пред новия главен изпълнителен директор Антонио Филоса, който беше назначен през май след катастрофалното представяне на компанията на ключовия американски пазар през 2024 година. Именно то доведе до това бившият шеф Карлос Таварес да бъде уволнен.

Под ръководството на Таварес, експерти от индустрията заявиха, че Stellantis се е изтеглила от американския пазар по цена и не е успяла да актуализира популярните модели, оставяйки компанията с огромен брой непродадени автомобили.

Продажбите на бизнес гиганта в Северна Америка са спаднали с 25% на годишна база през второто тримесечие, съобщиха от компанията в понеделник, което показва, че автомобилният производител все още има дълъг път пред себе си. Stellantis също така заяви, че наблюдава слабо търсене в Европа, особено за микробуси.

Акциите на автомобилния производител паднаха с 2,1% в сутрешната търговия и са надолу с 37% от началото на годината.

Антонио Филоса е новият бос на Stellantis

Ето кой е новият бос на Stellantis

Автомобилният гигант залага на ветеран с 25 години опит в компанията