Към днешна дата социалната платформа Twitter струва само една трета от това, което Илон Мъск плати за нея миналата година. Това показват данните на компанията Fidelity, която наскоро понижи стойността на дела, който притежава в Twitter, пише Bloomberg.

Илон Мъск е признавал, че е "надплатил доста" за социалната мрежа, която придоби за $44 милиарда. Наскоро той посочи публично и това, че днес Twitter струва по-малко от половината от това, което е платил за нея.

Не е ясно как Fidelity е стигнала до новата още по-ниска оценка или дали получава непублична информация от компанията.

Тръгва ли си Twitter от Европа? Илон Мъск насочва компанията точно в тази посока

Тръгва ли си Twitter от Европа? Илон Мъск насочва компанията точно в тази посока

Милиардерът може да плаща огромни глоби

През ноември 2022 година Fidelity първоначално понижи стойността на дела си в Twitter до 44% от покупната цена. След това последваха още две понижения - през декември и през февруари тази година.

След като мъск натовари компанията с дълг от цели $13 милиарда, в резултат на решенията му и предизвикателствата с модерирането на съдържанието, приходите на Twitter от реклама намаляха с 50%.

Опитът да компенсира част от този спад чрез програмата за платен абонамент Twitter Blue засега не води до учаквания успех. Към края на март по-малко от 1% от потребителите на месечна база са се възползвали от новото предложение.

На фона на всички финансови проблеми, стана ясно, че Twitter може да напусне Европа и че Илон Мъск е заплашен от сериозни глоби на Стария континент.

Причината за това е нов закон, наречен Закон за цифровите услуги (DSA), който ще влезе в сила през август тази година. DSA задължава големите социални медийни платформи да наблюдават и маркират дезинформацията - нещо, което до сега беше доброволно.

Илон Мъск допуска съдържание в Twitter, което излиза от границите на потенциалното маркиране съгласно DSA и другите политики на ЕС по отношение на речта на омразата. Той също така е в пълна подкрепа на "свободата на словото" и често прави изявления срещу ограниченията под всякаква форма.

Мъск намери нов изпълнителен директор на Twitter, ето коя е

Мъск намери нов изпълнителен директор на Twitter, ето коя е

Линда Якарино отговаряше за рекламните продажби в NBCUniversal