Преди време тръгна един лаф, че Голфовете се раждат в Германия и умират в България. Всъщност, те никога не умират, особено ако попаднат в български собственик. Тук започва някой от безбройните им животи, които са изписани с безброй хвалебствия.
Истината, ако не минава през изкривените очила на феновете, е доста по-различна, пише в коментара си autoclub.bg.
Факт е, че богоподобното второ поколение на модела, както и неговия предшественик и наследник на Beetle, са доста солидни автомобили за времето си и налагат стандартите в толкова популярния компактен сегмент. Но да бъдем откровени - няма как автомобил на повече от 20 години да е по-добър или по-здрав от който и да е 5-10-годишен модел, независимо от пробега и марката. С други думи - дори и да се намират тук-таме супер запазени екземпляри от „двойката", не звучи логично изобщо да се заглеждате към такива возила.
През следващите години след Golf II ситуацията за Volkswagen и бестселъра им се клатушкаше постоянно. Трето поколение с право може да бъде наречено най-калпаво, признават си го и мнозина от почитателите на марката. Като започнем от концептуалните грешки с остарелите бензинови двигатели и димящи дизели в първите години, преминем през болежките с електрическата система, стъклоповдигачите и проблемните нафтови мотори и стигнем чак до честите случаи на ръжда по каросерията, трета серия се оказва най-голямата издънка за модела. Неслучайно в България често цените й са дори по-ниски от тези на Golf II.
Идва ред и на Голф 4. Замислен далеч по-добре от предшественика си и до голяма степен изпълнен много по-качествено. В началото получава критика за по-нискотехнологичното си окачване на задната ос в сравнение с основния конкурент Ford Focus, но с времето това се оказва малък кусур. На дневен ред идват TDI двигателите, които Голф-маниаците любят и до днес.
Около началото на новия век немският производител все още залага на проблемна дизелова технология помпа-дюза, която наред с купищата си недъзи е и доста по-шумна от вече широко залегналата при Ford и Opel комънрейл технология.
На кратко за проблемите при TDI - почти за консуматив се смятат въздушните дебитомери, турбо пътищата, турбо компресорите и дюзите издъхват често след около 200 000 километра, а лагер-помпата на съединителя си е направо задължителна при смяна на самия съединител. Поддръжката на колата вече далеч не е толкова евтина, както при „тройката" - за турбо втора ръка, например, ще ви поискат поне 400-500 лева, а за нова дори и не помисляйте, освен ако нямате излишна хилядарка.
С петото поколение на Golf и проблемите, и предимствата на линията се задълбочиха. TDI двигателите станаха все по-популярни, като най-накрая Volkswagen призна и комънрейл технологията. Разходът на гориво спадна, а мощността се покачи. Но това изигра поредната лоша шега за собствениците на Golf V - масово започнаха да не издържат съединителите с вградени маховици и сложната система за управление на скоростната кутия.
Десетки са случаите на отстраняване на проблеми по метода проба-грешка - започвайки от горната помпа на съединителя и стигайки до долната, за да се установи, че в крайна сметка луфт в първичния вал на скоростната кутия прави белите. Но това е „малкият дявол" - пружините на демпферния маховик не издържат и при някои крайни документирани случаи се стига до тяхното отскубване от корпуса и триене директно в блока на скоростната кутия. Мнозина се чудят от къде идват стружките в смененото масло на кутията... А тук ремонтът вече става сериозен - ако използвате нови части, си предвидете поне 1500 лева за операцията.
В отминалите години медии и експерти не спираха да критикуват Голф 4 и 5 за нискотокачество на материалите в интериора. Всички повърхности се надраскват лесно, а не липсват и бъгове при климатрониците и таблата с инструменти.
За радост и на VW, и на голфаджиите, се появиха шесто и седмо поколение на модела. При Golf VI все още няма често срещани случаи на дефекти, които да се открояват над нормалния процент повреди. Седмата генерация е твърде нова за каквито и да е оплаквания, а дори заслужи и наградата за "Световен автомобил на годината 2013".
Въпреки неоспоримите проблеми с повечето голфове, моделът си остава нещо като религия у нас. Не очаквайте да чуете голфаджия да се оплаква, въпреки че тайно само той си знае колко стотици левове е инвестирал в привидно доброто състояние на возилото си. Форумите гъмжат от похвали за здравината, а в лични разговори дори можете да чуете за невиждани при други автомобили качества.
yuskot-yuskot
на 09.12.2016 в 17:19:24 #5ГОЛЕМИ ИНЖЕНЕРИ МАЛОУМНИ В ГЕРМАНИЯ КОЛА НЕ СЕ РАЗБИВА ЗАЩОТО ИМАТ ХУБАВИ ПЪТИЩА А В БЪЛГАРИЯ И КАКВАТО КОЛА ДА Е ЩЕ СЕ РАЗПАДНЕ АКО НЯКОИ ДЕН ГИ СТИГНЕМ НЕМЦИТЕ ТОГАВА КОМЕНТИРАИТЕ А ЗА БМВ-ТО ЩОМ ИМАШ ПАРИ ДА СИ КУПИШ ЗА ПОДРЪЖКАТА НЯМА ДА СЕ ПРИТЕСНЯВАШ
US
на 30.09.2013 в 10:33:41 #4Leon1 | 30.09.2013 01:20 - ако беше прочел поста ми до края, щеше да разбереш, че шофирах Бора и Пасат в Германия, отделно и Голф в България - всичките от същото поколение като Джетата в САЩ (наистина сглобена в Мексико). Всичките имаха едни и същи проблеми, а Пасат се сглобяваше тогава само в Германия. Бора-та и Голфа, които карах в Европа сигурно също са били сглобени в Германия, но не съм проверявал лично. Проблемите им бяха еднакви и инженерни - не бяха от сглобката в Мексико.ж По-точно падащи стъкла във вратите, разпадащо се пред очите купе, двигателят (бензинов) вие но няма мощност - само хабеше горивото. Не можеше дори да достигне червената линия. И доста други еднакви дребни дефекти - например жабката беше счупена на всички (при отваряне). Т.е. пълни боклуци. Японците отдавна са надминали по надежност всички останали. Германците много бързо прилагат новостите в колите, но няма голяма файда, след като не успяват да ги тестват и те после се чупят често. Американците са по средата - нито много надеждни (но са сравними с немските, даже по-добри от тогавашните Джети със сигурност) и не прилагат новите технологии много бързо.
US
на 29.09.2013 в 19:04:04 #3Arsen Lupin | 29.09.2013 01:56 - кога отиде да живееш в Германия, кога стана тесногръдо нацистче? Ясно е че не си карал нищо друго освен германските талиги, затова и толкова ги прехвалваш. Иначе щеше да знаеш, че има свят и извън 3-4-те немски марки. И аз бях заблудена овца като теб и си купих в САЩ нова VW-Jetta (Bora in Europe). Пълен, пълен боклук - такова невероятно разочарование - тя се разпадаше пред очите ми. Обаче нацитата ми казаха - да но твоята е правена в Мексико. Проверих и карах Jetta и Passat в Германия - същите боклуци. Пружини под седалката, стъклата падат във вратите, купето се разпада. Следващата ми кола беше японска. 6 години по-късно е по-добра от чисто нов VW... Прочети малко и за другите коли, след като си "автомобилен инженер". И особено за надеждността: http://www.vesti.bg/tehnologii/avtomobili/koi-sa-naj-nadezhdnite-koli-5461751 http://www.autoguide.com/auto-news/2012/05/are-german-cars-reliable-myth-german-engineering.html Вски може да направи кола да вие за кратко и да върти гуми (performance). Но само БМВ и VW могат в 21-век да те накарат да доливаш масло на всеки 1000-1500км...
За сведение - аз съм инженер и доктор хапльо - мога да оценя добрият инженеринг. Тези мои приятели които се набутаха с БМВ-та тук им излезе златна поддръжката, отделно си ги избутваха нови по кръстовищата. Малко по-добре се държат Аудитата...
US
на 28.09.2013 в 16:26:30 #2Авторът е абсолютно прав. Само в България тези немски боклуци се смятат за добри коли. В САЩ, където се ценят много повече качеството надеждност, много малко (и то пак българи и немци) си купуват тези талиги. Те просто не издържат на разстоянията и скоростите тук. В Германия карат бързичко, но на къси обикновено разстояния. Там може и да издържат от единия сервиз до другия. Но в САЩ има огромни пустини и огромни разстояния. VW просто не издържа на 42С и 1000км за един ден. Отделно колко слаби са им климатиците за САЩ. Всяка Хонда или Тойта е 10-пъти по-надеждна и возят 5-пъти по-добре от прехвалените в България VW. Затова и тези безбожни мита в ЕС за японските коли - за да не загинат немските возила.
hoax00
на 28.09.2013 в 09:05:07 #1Толкова глупости на едно място не бях чел много отодавна !
с тази статия да приемем , че избивате някакви комплекси или?
МОЛЯ не ми се правете на журналисти , и не изказвайте личното си мнение под вид на "статия" !!
