Въпреки скептичното настроение при старта си услугата за стрийминг на музика Apple Music изглежда привлича абонати със силен замах. Приложението вече има над 10 милиона платени абонати в над 100 държави, твърди източник на Financial Times, цитиран от The Verge.
Това означава, че музикалната услуга на американския технологичен гигант е напът да има абонати, равняващи се приблизително на половината от платените абонати на най-големия доставчик на услуги за стрийминг на музика в света Spotify.
Шведската платформа мина прага от 20 милиона премиум абонати през юни миналата година. Оттогава компанията не е публикувала обновени данни, въпреки че при разговор с The Verge пиарът на Spotify Джонатан Принс отбеляза, че втората половина на 2015 г. е отбелязала най-бързия растеж на платени абонати в историята на Spotify.
Броят на абонатите на шведската услуга нарасна с 5 милиона през първите шест месеца на миналата година, така че ако твърденията на Spotify са верни, то в момента компанията трябва да наброява поне 25 милиона платени абонати.
За разлика от Apple Music услугата за музикален стрийминг Spotify предлага и безплатна версия. Като бъде взета предвид, общият брой активни потребители на приложението достига 75 милиона души. Последното официално преброяване на Apple сочеше за 6,5 милиона платени абонати през октомври. Изминаха шест месеца, откакто компанията пусна музикалната си услуга през юни 2015 година.
Вероятно американският концерн е спечелил от тримесечния безплатен пробен период, който автоматично се подновява, освен ако потребителите не съумеят достатъчно бързо да се откажат от услугата.