Музиката на най-продаваната група в света The Beatles ще бъде достъпна в редица музикални стрийминг услуги, съобщи BВС.
Spotify, Apple Music, Google Play, Tidal и Amazon Prime Music са сред деветте платформи, които ще предлагат песните на бандата по целия свят.
Британската група се раздели през април 1970 година. Въпреки това песните ѝ остават изключително популярни и влиятелни.
Според един експерт този ход ще помогне наследството на бандата да се запази.
„По отношение на дигиталността Beatles винаги са били доста по-изоставащи. Появиха се в iTunes през 2010 г. – пет години, след като iTunes Music Store започна да набира скорост”, заяви Крис Кук, съосновател на новинарския сайт CMU, посветен на музикалната индустрия.
„Очаквахме, че вероятно ще направят ексклузивна сделка за пускане на музиката им с една услуга за стрийминг, но изглежда вместо това ще бъдат почти навсякъде още от първия ден. Предполагам, че приемат, че стриймингът в момента е много сериозна, значителна част от звукозаписната индустрия”, добави Кук.
„Има много просто обяснение защо отне толкова много време каталогът на Beatles да се включи в стрийминг услугите – издателите им не искаха да направят нещо, с което да навредят на потенциалните продажби на преиздавания – това е много доходоносен каталог”, обясни Марк Мълиган от компанията за медийни изследвания Midia.
„Те изчакваха, докато пазарът добие мащабност и могат да получат най-добрата сделка”, добави той.
Присъединяването на британската група се случва в период, в който потреблението на тези платформи започва да изпреварва дигиталното сваляне на музика като източник на печалба за музикалната индустрия.
Ще бъде интересно да се види как творчеството на един от най-обичаните състави на всички времена се конкурира с имена като Джъстин Бийбър, чиито най-нови сингли се слушат близо 6 милиона пъти на седмица в услугите за стрийминг на музика.
Съобщението за навлизането на музиката на Бийтълс идва в момент, в който редица нашумели артисти като Нийл Йънг, Принс и Том Йорк от Radiohead оспорват стойността на стрийминг услугите.
Най-яркият пример за това е британската изпълнителка Адел. Най-новият ѝ албум „25” продаде над 7 милиона копия, без да се появява на нито една платформа за стрийминг, макар че предостави за слушане пилотния сингъл “Hello”.