Централната банка на Бразилия прекрати услугата за плащане на WhatsApp в страната. Ходът идва малко повече от седмица, след като компанията обяви старта на услугата, пишат Bloomberg и The Verge.
В изявление централната банка заяви, че е взела решение за осигуряване на конкуренция на пазара на платежните системи. По данни на медиите първата банка в страната ще използва суспендирането, за да оцени потенциалните рискове за платежната инфраструктура на държавата и да определи дали WhatsApp отговаря на регулациите.
Спирането на услугата на втория по големина пазар на WhatsApp е най-новият неуспех за амбициите на Facebook за платежни услуги. Въпреки стартирането на бета версия през 2018 година в Индия (най-големият пазар на WhatsApp), TechCrunch информира, че компанията майка Facebook се е постарала да получи регулаторно одобрение за услугата, предотвратявайки по-широкото внедряване. Facebook пропусна целта си услугата да бъде достъпна в цялата страна до края на миналата година. Услугата за плащане WhatsApp също така е тествана и в Мексико.
Компаниите са на мнение, че платежната система може да се използва от хората за разплащане на бизнеса, както и за прехвърляне на пари на физически лица. Услугата ще бъде безплатна за физически лица, но за бизнеса ще се начиславят 3,99 процента такса за обработка. В страни като Индия и Бразилия от WhatsApp идва може би основното присъствие на потребителите в интернет. Над 5 милиона търговци по света използват бизнес версията на приложението, пише Bloomberg.
В WhatsApp признават, че са изненадани от решението на бразилската централна банка, тъй като компанията е била в редовен контакт с органа. "Нашата цел е да предоставим цифрови плащания на всички потребители на WhatsApp в Бразилия, като използваме отворен модел и ще продължим да работим с местни партньори и Централната банка, за да направим това възможно", се посочва в изявление на WhatsApp.