Инициативата, която призовава за бойкот над Fcebook #StopHateForProfit с десетки световни компании, които изтеглят рекламите си от платформата, събира и известни личности, които да спрат публикациите си в Instagram, собственост на Facebook.
Но въпреки това Facebook не е много ощетен, пише Yahoo Finance. По-голямата част от рекламните приходи на компанията не идват от големите марки, като Verizon Communications и Unilever NV, която се присъедини към летния бойкот. Вместо това повечето приходи идват от по-малки компании - фризьорските салони, пекарните и фитнес залите, най-силно засегнатите от ограниченията заради Covid 19 по света.
Въпреки обсъжданията и обещанията Facebook не направи големи промени, за да задоволи брандовете, включили се в кампанията #StopHateForProfit. Междувременно обаче компанията се опитва да намери решения за по-уязвимите малки компании, които се рекламират в платформата й. Facebook е с повече от 3 милиарда потребители по целия свят, но не е имунизиранa срещу глобални икономически промени.
Още в началото на пандемията Facebook бързо въведе начини за малкия бизнес за дарения, за да продължи да плаща на служителите си, да разпространява картички за подарък и да изгражда "онлайн витрини" с инструменти за електронна търговия.
Сега компанията обяви Facebook Business Suite, което дава възможност за едновременно публикуване, виждане на известия и получаване на съобщения от акаунти във Facebook и Instagram.
Инструментът ще бъде достъпен първо само за малкия бизнес, преди да се разшири към по-големите компании през следващата година. "Колкото повече фирми или малки бизнеси процъфтяват онлайн, толкова повече малки предприятия стават рекламодатели", каза Шерил Сандбърг, главен оперативен директор на Facebook. Изборът на компанията е да се фокусира върху малкия бизнес, вместо върху големите, досега работи за Facebook. Кампанията #StopHateForProfit продължи, като знаменитости Ким Кардашиян, Кейти Пери, Наоми Кембъл и други спряха публикациите си в Instagram за ден. Но сред големите марки "повечето от нашите рекламодатели се върнаха", каза Сандбърг. "Повечето от тях, които са паузирали рекламите, се връщат".