Продажбите на автомобилният производител Ford в Китай са се увеличили с 3% през април-юни спрямо година по-рано, като това първото тримесечно увеличение на продажбите на най-големия автомобилен пазар в света от почти три години, пише Reuters.

Ford се опитва да се възстанови от безпрецедентния спад в продажбите, които, се сринаха с 26% миналата година след 37% спад през 2018 година.

Източници на компанията по-рано заявиха, че спадът се дължи на продажби са били засегнати от "застаряващата" гама модели, влошаване на отношенията с партньори и дилъри, както и неправилните решения от предишни мениджърски екипи.

Ford ще произвежда луксозни и спортни версии на своя SUV Puma в Румъния

Ford ще произвежда луксозни и спортни версии на своя SUV Puma в Румъния

Американският автомобилен производител разширява новата гама Puma с допълнителни опции

Продажбите в Китай за второто тримесечие нараснаха до 158 589 бройки, се казва в изявление на Ford, приписвайки увеличаването на по-силната гама от автомобили, включваща нови спортни и леки автомобили и луксозни автомобили Lincoln, както и "силно търсене след вдигането на мерките и ограниченията", казва компанията.

За разлика от тях, конкурентната General Motors заяви, че продажбите й в Китай за тримесечието са намалели с 5.3% до 713.600 бройки.

Продажбите на едро цялата индустрия са нараснали с 4,4% през април и 14,5% през май и се очаква да нараснат с 11% през юни, съобщи Китайската асоциация на автомобилните производители.

В Китай Ford прозвежда автомобили чрез съвместните си предприятия с Chongqing Changan Automobile и Jiangling Motors Corp.

В Съединените щати, където продажбите бяха засегнати от блокирането и ограничения за пътуване заради COVID-19, продажбите на Ford паднаха с 33% през тримесечието.