Преди малко повече от 10 години Lenovo беше просто една китайска компания, неизвестна извън местния пазар. По това време тя беше придобита от технологичния гигант IBM, като сделката успя да превърне бранда в един от лидерите на пазара на компютри.

Споразумението за 1,75 милиарда долара направи Lenovo номер три по пазарен дял в индустрията по това време. През 2013 година компанията изпревари конкурентите си и стана първа по продажби в сектора, въпреки скептичните коментари за бъдещето й. След това Lenovo започна да налага своите продукти и на пазара на таблети и смартфони.

Китайската фирма с оригинално наименование Legend Computer започва да работи през 1984 година в Пекин. Тогава нейният основател и настоящ изпълнителен директор Лиу Чунцин взема заем в размер на 25 000 долара от Китайската академия на науките, където по това време работи като изследовател.

По неговите думи сделката с IBM през 2005 година е била решаваща за оцеляването на Lenovo. "Ако нашият бизнес беше ограничен до китайския пазар, ние щяхме да умрем", казва той в интервю за CNBC.

Лиу Чунцин признава, че последните години не са били много успешни за смартфоните на марката, но е оптимистично настроен за бъдещето.

"След сливането с Motorola започнахме да правим високо качествени мобилни телефони и да пускаме по един или два модела на година", казва той.