Всичко, което видим в YouTube, скоро може да се продава онлайн и то чрез самата платформа. Най-големият сайт за видео съдържание в света наскоро започва да изисква от създателите на видео съдържание да използват софтуера на YouTube за маркиране и проследяване на продукти, представени в техните клипове. След това данните ще бъдат свързани с инструменти за анализ и пазаруване от компанията майка Google, пише Bloomberg.

Ще бъде създаден обширен каталог, от който зрителите могат да разгледат, да кликнат и да купят директно, според запознати източници на Bloomberg. Компанията тества и нова интеграция със Shopify за продажба на артикули чрез YouTube.

Говорител на YouTube потвърди, че компанията тества тези функции, но с ограничен брой видео канали. Създателите на видеа ще имат контрол върху продуктите, които се показват. Компанията засега не споделя повече подробности, като заявява, че засега това е експеримет. 

Този ход има потенциал да превърна YouTube от рекламен гигант в нов претендент за лидер в електронната търговия като Amazon и Alibaba.

"YouTube е един от най-слабо използваните активи", каза Анди Елууд, президент на стартъп компания за електронна търговия Basket. "Ако са решили, че искат да инвестират в това, ще бъде огромна възможност за тях."

Скорошно проучване на RBC Capital посочи "социалната търговия" като гореща област, особено за Facebook и Pinterest. След като създателят на Facebook Марк Зукърбърг представи актуализирана функция за "магазини за търговци на дребно" през май, акциите на компанията скочиха.

От месеци насам ръководителите на Google дават заявки, че YouTube ще бъде централно място в стратегията им за електронна търговия. Наскоро дори главният изпълнителен директор Сундар Пичай заяви, че популярните видеоклипове на YouTube за разопаковане на продукти може да се превърнат в възможност за пазаруване. Но не само това YouTube е пълен с други популярни категории, като уроци за грим и готвене, където създателите рекламират продукти в ефир.