Електромобилът на компанията на милиардера Илон Мъск Tesla - Model Y може и да е най-продаваната електрическа кола в Европа, но е сигурно, че едно място няма да намерите коли на Tesla в бъдеще. Това е агенцията за отдаване на автомобили под наем Sixt. Германската компания с над 2 000 локации в света съобщи, че постепенно премахва електрическите автомобили на американския автомобилен производител от своите автопаркове. Причините са високи разходи, както и амортизация, която е много по-лоша, отколкото при колите с двигатели с вътрешно горене.

Sixt оперира и у нас с няколко локации в София и Пловдив. Компанията има операции в над 100 страни по света.

Sixt ще се освободи от автопарка си електромобили на компанията. Сред мотивите зад решението Sixt изтъква, че търсенето на подобна мобилност е "все още под нивото търсенето на коли с двигателите с вътрешно горене". Основният фактор обаче е, че реалните разходи за закупуване и експлоатация на електромобили са доста сериозни.

Според компанията не могат да бъдат пренебрегнати по-високата каталожна цена и разходите за ремонт на електрическите превозни средства. Това важи и за бързата амортизация, което води до загуба на стойност на електромобилите по-бързо от традиционните автомобили с двигател с вътрешно горене. Освен това Sixt обвини ценовата война, създадена от Tesla за тази ситуация.

Компанията за коли под наем Hertz ще купи 65 000 електрически превозни от Polestar

Компанията за коли под наем Hertz ще купи 65 000 електромобили от европейски конкурент на Tesla

През миналата година Polestar продаде 29 000 автомобила

"Разходите за поддръжка станаха по-големи, заради кампаниите за отстъпки от някои производители, особено ясно в случая с Tesla", смята агенцията за отдаване под наем.

Твърди се, че много компании за коли под наем имат схеми за обратно изкупуване с автомобилни производители, според Focus.de, но германският новинарски уебсайт съобщава, че Sixt няма такава сделка с Tesla.

Ето защо това може да е причината клиентите все още да могат да наемат електрически автомобили от BMW, Peugeot, MG, Nio и BYD, но няма да могат да наемат Tesla. Присъствието на електромобили е важно, ако Sixt иска да постигне целта си да направи поне 70% от своя автопарк електрически до края на десетилетието.

Sixt не е единствената компания за отдаване под наем, която предприе подобни стъпки. През октомври Hertz се отказа от свои планове за повече електромобили в автопарка, заради по-високи от очакваните разходи за ремонт и спад в стойностите при препродажба в резултат на големите намаления на цените на Tesla.