Генерирането на милиардни приходи в спорт като футбола изглежда лесно и логично. Сред най-логичните източници на печалба са фланелките на любимите отбори, наред с останалите брандирани стоки. Това е и причината големите марки да харчат огромни суми, особено в рамките на големи първенства, за да направят марката си по-разпознаваема, да повишат имиджа и директните си печалби.
В наглед логичната битка между големите в бизнеса - Nike и Adidas, последната спонсор на Германската футболна асоциация (DFB) от повече от 70 години, се появи нов, неочакван играч, пише DW.
Въпреки официално сключените договори, немската онлайн платформа Check24 направи изключителен пробив по време на Евро 2024. Без да плати и цент на футболната федерация или пък на организаторите на турнира, компанията на практика заля турнира със своето лого. А дори не е в бизнеса със спортни стоки.
Гениален ход на стойност 100 млн. евро
За целта тя използва интересен маркетингов ход - раздаде безплатни тениски. На тях, вместо официалната емблема на DFB, се вижда логото на немския производител на спортни стоки Puma и тяхното собствено, стилизирано в цветовете на немския флаг и изписано с едър шрифт.
На практика, всеки желаещ можеше да получи тениска срещу предоставяне на личните си данни. Инициативата спря, след като бяха раздадени около 5 млн. бройки.
Основателят на Check24 Хенрих Блазе коментира пред списание Finance Forward, че това е най-мащабната кампания в историята на управляваната от него компания. А предполагаемият размер на разходите, включващи производство, логистика и доставка, достига сумата от 100 млн. евро.
Източник: startphoto.bg
Може ли този маркетингов ход да се определи като гениален? Вероятно да. Името на компанията е сред най-коментираните, а приложението й - най-изтегляното на територията на Германия. Като добавим към това и събраните лични данни на хиляди, дори милиони потенциални потребители, сделката изглежда настина печеливша.
Губи ли наистина Adidas?
Дали тази масирана кампания е оказала влияние върху резултатите на официалния спонсор Adidas, все още е под въпрос. Според проведено проучване от университета Хоенхайм, около 20% от анкетираните все пак са заявили намерението си да си закупят оригинална фланелка на националния отбор.
Изглежда обаче все пак можем да очакваме някои промени в статуквото - наскоро стана ясно, че от 2027 година Nike поема ролята на официален спонсор на немския национален отбор. Изпитващата известни трудности в своето пазарно идентифициране с оглед на настъпващата "млада" конкуренция американска компания е предложила 2 пъти повече от плащаните от Adidas към момента 50 млн. евро, информира Handelsblatt.