След години на спад на консумацията на портокалов сок, сега, когато поръчките от вкъщи нарастват значително заради световната пандемия на новия коронавирус, продуктът бележи нови върхове в продажбите, пише CNBC.

По данни на Nielsen в рамките на два месеца, приключващи на 18 април, продажбите на дребно на портокалов сок са се увеличили с 33,5% на годишна база.

Всъщност през в края на месец март цените на портокаловия сок за доставки през май подскочиха с над 20%. Тогава се оказа, че фючърсите върху портокаловия сок са най-добре представящия се актив тази година.

Към края на март фючърсите на продукта отчетоха най-големия си месечен ръст от октомври 2015 година. Според анализатори цената на портокаловия сок бързо ще се покачи и в магазините.

Най-добрата инвестиция през март? Портокаловият сок поскъпна с 20%

Най-добрата инвестиция през март? Портокаловият сок поскъпна с 20%

Анализатори очакват бързо повишаване на цените и в магазините

Консумацията на портокалов сок удари своя връх през 1998 година, достигайки 6,1 галона на глава от населението, показват данни на американската служба за икономически изследвания на Министерството на земеделието. Към 2017 година потребителите вече са употребявали 60% по-малко портокалов сок.

Покачването на потреблението отразява предизвиканото от пандемията застояване у дома - хората закусват вкъщи, вместо да се хранят на крак, което води до по-висока консумация на сок.

Изпълнителният директор на Coca-Cola Джеймс Куинси заяви преди седмица, че компаниите за портокалов сок отбелязват по-големи продажби. Но той смята, че ръстът няма да бъде постоянен - след края на ограниченията хората отново ще подновят навиците си да се хранят на крак, докато отиват на работа например.

"Мисля, че ще има някаква остатъчна полза (за компаниите), но с времето ще ерозира", каза Куинси.

Пандемията покачи цената на кафето с 15%

Пандемията покачи цената на кафето с 15%

Търсенето от страна на потребителите не намалява