Virgin Group на сър Ричард Брансън подготвя поръчка за над десет високоскоростни влакове, докато се опитва да разбие монопола на Eurostar върху услугите през тунела под Ламанша.
Virgin иска да подпише договор за влаковете още през това тримесечие, за да изпревари испанската компания Evolyn, която също изготвя планове за пускане на влакове от Лондон до континента, пише The Telegraph.
Ръководителят на проекта Фил Уитингам заяви, че Virgin ще избира между двама доставчици, които е избрал, и оценява модели от Alstom, Siemens, Hitachi и Talgo. Поръчката вероятно ще бъде на стойност над £500 милиона въз основа на стойността на последните сделки за подобен подвижен състав.
Virgin има за цел да започне услуги през тунела под Ламанша през 2029 г., като проектът изисква близо £1 милиард финансиране за стартиране, казва още Уитингам. Ричард Брансън ще вземе възможно най-голям дял от капитала, потенциално подкрепен от партньор или партньори.
Това идва в момент, когато операторите се подготвят да предоставят услуги до континента в конкуренция с Eurostar за първи път в историята си. Evolyn, която е подкрепена от испанското семейство Космен, водещият инвеститор в Mobico, бивш National Express, също планира да пусне влакове по маршрута.
Virgin се състезава с Evolyn за осигуряване на влакове за маршрута, като има съмнения дали ще може да поеме трима оператори.
Службата за железопътен и автомобилен транспорт (ORR) трябва да се произнесе дали Великобритания разполага с достатъчен капацитет за поддръжка, за да подкрепи разширяването на операциите през тунела. ORR ще реши дали депото за поддръжка на Temple Mills в източен Лондон може да поеме необходимия брой нови високоскоростни влакове.
Eurostar отхвърли заявленията на Virgin и Evolyn за използване на Temple Mills с аргумента, че депото вече работи напълно със собствените си влакове.