Известната световна компания за частни капиталови инвестиции L Catterton се е обърнала към Mattel с предложение за придобиване, съобщиха запознати, цитирани от Ройтерс.
Благодарение на интереса, проявен от близката до гиганта в производството на луксозни стоки LVMH компания, вероятно други пазарни субекти също ще обърнат погледа си към "майката" на емблематичните Barbie и Hot Wheels, коментират експерти.
Сред тях, смятат източниците, по всяка вероятност ще е и конкурентът Hasbro, с когото Mattel имат неуспешни преговори за сливане назад във времето. Разбира се, дали интересът към потенциална сделка ще намери отклик и желание за проучване от страна на емблематичния американски производител на играчки, далеч не може да бъде сигурно.
Източник: iStock
"Уверени сме в стратегията на Mattel и в способностите ни да създаваме дългосрочна стойност като самостоятелна компания", заяви техен говорител и подчерта, че дружеството не коментира спекулации. Коментар от потенциалните инвеститори Hasbro или L Catterton на този етап липсват.
След публикуваната информация акциите на Mattel скочиха с 20% до 19,49 долара, което даде на производителя на играчки пазарна стойност от 6,5 млрд. долара. Акциите на Hasbro също поскъпнаха, но със значително по-малък процент - 4, до 61,25 долара.
Въпреки търговския успех и признанието на филма за Барби, пуснат миналата година, акциите на компанията загубиха 23% от стойността си в рамките на последната 1 година. Затова и компанията се насочи към медийни партньорства с цел да компенсира слабото търсене.
L Catterton е създадена през 2016 година като резултат от партньорството на компанията за частен капитал Catteron, световният лидер във високия клас продукти LVMH и семейната холдингова компания на Бернар Арно.
Миналата година Mattel и производителят на Play-Doh - Hasbro, сключиха споразумение за партньорство, включващо ко-брандиране на някои от най-известните си марки. Сред тях са игри Monopoly с марка Barbie и картите UNO с марка Transformers.
Потенциалното сливане на двете водещи компании в производството на детски артикули може да донесе много позитиви в креативен и пазарен план, но, от друга страна, със сигурност ще се сблъска с огромни антитръстови пречки, смятат анализатори.