Гигантът в производството и търговията с потребителски стоки - международната Unilever, планира да тества 4-седмична работна седмица за част от екипа си с цел да стимулира продуктивността. От компанията смятат, че ако резултатите са положителни, ще могат да въведат по-къса работна седмица и на други свои локации.
Засега първите, които ще могат да се възползват от това, са служителите на лидера в Нова Зеландия. Всички 81 души от екипа на Unilever там ще работят по 4 дни седмично, като това няма да повлияе на заплащането им. Това е потвърдил управляващият директор на компанията там Ник Бангс, цитиран от Bloomberg.
По-голямата част от хората са базирани в централата на дружеството в Оукланд и в дистрибуционния му център. Групата няма производство там, след като затвори заводите си в Нова Зеландия през 2015 година.
"Старият начин на работа вече не отговаря на целите ни. Сега искаме да измерване продукцията, а не времето", казва още Бангс.
Тестовият период на по-късата работна седмица ще започне през този месец и ще трае една година. След изтичането на тези 12 месеца тя може да бъде въведена и за други пазари, на които Unilever оперира. Групата дава работа на 150 000 служители по цял свят.
Международният гигант е познат с марки като Dove, Rexona, Lipton, Knorr, Cif и Domestos. У нас преди две години компанията купи българската марка сладоледи Denny. Компанията има малък екип у нас, като оперира под името "Юниливър България". Преди време за нея в България работят близо 100 души, но към края на 2019 година служителите ѝ са едва 25.