Amazon нае кораби и 150 000 сезонни работници в САЩ за празничния сезон. Работната ръка е необходима за опаковането и изпращането на стоки, а бонусите са доста примамливи - стигат до 3000 долара. Камионите със стоки се изпращат наполовина пълни, за да доставят пратките до клиентите навреме. Това е нещо немислимо на фона на оскъпяването на доставките, но явно не и за Amazon.

Прогнозната цена на разходите само за логистика е за 4 милиарда долара. Това заплашва да унищожи печалбата на компанията през най-важните й три месеца от годината. Но за Amazon празничният сезон е възможност да натрупа още предимството пред конкурентите, пише Bloomberg.

Ако компанията успее да изпълни обещанията си към клиентите тази година, ще бъде благодарение това, че Amazon нае кораби, чрез които стоките от фабрики в Азия пристигат по-бързо. Компанията има и товарни самолети Amazon Air, които използва на територията на САЩ.

"Amazon има структурни предимства. Компанията си има собствена транспортна мрежа, има достъп до много превозвачи. Множество кораби, товарни камиони и др.", твърди бивш мениджър от компанията.

Други търговци се възползват от корабите на Amazon. Собственикът на бруклинската компания Lights.com Дейвид Нопфлър продава декор и осветителни тела. Нопфлер казва, че цените на Amazon са "феноменални" - 4000 долара за доставка на контейнер от Китай в сравнение, докато други спедитори искат 12 000 долара.

Миналата година гигантът в онлайн търговията започна да използва и самолетите си. Повечето въздушни товари се превозваха в пътническите самолети, но когато Covid-19 ограничи пътуванията, Amazon се бързо се съвзе и успя да си осигури превози с товарни самолети. Флотът на компанията от 85 самолета оперират между 40 летища в САЩ и се разшириха до Германия.

На фона на недостига на работна ръка, доставката на стоки може да е трудно предизвикателство. Изглежда обаче Amazon е готова да плати колкото е необходимо, за да намали напрежението при доставката.